Att Komma UT!!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
-
- Spammer
Att Komma UT!!
"Att Komma UT"!! "Att Komma Ut Ur Garderoben"!!
Ja diggar-garderoben menar jag naturligtvis.
Hela diggarsituationen känns skuldbelagt och man vet inte om man skall skämmas eller ej!!??
Andra är diggare, själv tycker jag om tåg lite grand, eller ganska mycket. Men jag är ingen diggare, eller?? Att våga tala om för vänner och F.D arbetskamrater innom branchen att man faktiskt är diggare är ett "BIG NO NO!! Vad göra?? Smygdigga?? Hustrun fnissar och rullar med ögonen när man på semestern söker upp järnvägar och spårvägar etc för att flickorna så gärna vill åka:) Mina flickor 5 & 3 år åker gärna tåg men det är nog pappa som mest vill åka, ta bilder etc.
Är det andra som känner som jag?? Är jag ensam med denna åkomma??
M.V.H
CB.
Hela diggarsituationen känns skuldbelagt och man vet inte om man skall skämmas eller ej!!??
Andra är diggare, själv tycker jag om tåg lite grand, eller ganska mycket. Men jag är ingen diggare, eller?? Att våga tala om för vänner och F.D arbetskamrater innom branchen att man faktiskt är diggare är ett "BIG NO NO!! Vad göra?? Smygdigga?? Hustrun fnissar och rullar med ögonen när man på semestern söker upp järnvägar och spårvägar etc för att flickorna så gärna vill åka:) Mina flickor 5 & 3 år åker gärna tåg men det är nog pappa som mest vill åka, ta bilder etc.
M.V.H
CB.
- Erik Sandblom
Re: Att Komma UT!!
Cecil Bergsteen skrev:"Att Komma UT"!! "Att Komma Ut Ur Garderoben"!!
M.V.H
CB.
Funderar man på att komma ut så kanske man kan börja med att komma ut inför frun. Hon får bli försökskanin. Sen barnen, sen nära vänner, osv.
- Stefan Widén
Tro du ska vända på steken..... och skänka en förståelse till alla om inte är diggare och vet att uppskatta en bra bild på ett tåg eller buss eller spårvagn på något udda ställe eller bilden från gbg med växeln vid Eggert som nyligen va aktuell...
Suckanden som man hör från "ickediggare" är i själva verket ett uttryck för avundsjuka... de vill men vågar inte.... Då får man visa dem en bild på ett trevagns tåg med buggar och säga att det är ok att titta på det... inget skamfullt .... låta dem känna på bilden... sen är nästa steg att åka i sagda bugg och som krona på verket leta fram sin gamla kamera och ge sig ut på lite trainspotting..... och kanske... när de blivit mer varma i kläderna få va med på ett äkta "fotostopp" och verkligen känna gemenskapen om att få göra det tillsammans...
Stefan
Med en hel dröse nära å kära diggare i släptåg.
Suckanden som man hör från "ickediggare" är i själva verket ett uttryck för avundsjuka... de vill men vågar inte.... Då får man visa dem en bild på ett trevagns tåg med buggar och säga att det är ok att titta på det... inget skamfullt .... låta dem känna på bilden... sen är nästa steg att åka i sagda bugg och som krona på verket leta fram sin gamla kamera och ge sig ut på lite trainspotting..... och kanske... när de blivit mer varma i kläderna få va med på ett äkta "fotostopp" och verkligen känna gemenskapen om att få göra det tillsammans...
Stefan
Med en hel dröse nära å kära diggare i släptåg.
Teknisk förvaltare med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
-
-
Jag är avslappnad! Helt och hållet! Med en lagom kyld Björnebryg 7,3 bredvid mig känner jag mig alldeles lagom dysfunktionell och autistisk.daniel_s skrev:Varför inte? Då är det ju helt okej att digga, utan något ansvar för följderna. Slappna av!Lars Stegenius skrev:Var det inte på SJKs Postvagn det för en tid sedan påstods att diggare är socialt dysfunktionella med autistiska drag?

//Lars S
http://f15.parsimony.net/forum25608/messages/618965.htmLars Stegenius skrev:Var det inte på SJKs Postvagn det för en tid sedan påstods att diggare är socialt dysfunktionella med autistiska drag?