Politiker prioriterar inte sänkt väghastighet

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Cecil Bergsteen
Spammer
Spammer

Både nytta och nöje!!

Inlägg av Cecil Bergsteen »

Jag kör mycket bil för att det är roligt men även för mitt transportbehov.
De kolektiva färdmedlen är inte alltid vad dom borde vara. Hemma hos mig i Västerby går inte bussarna när man vill. Buss 848, varannan timme mitt på dagen till exempel!! Är det bra kolektiv-trafik?? Därför åker jag alltid bil!!
M.V.H
CB.
Användarens profilbild
Kantorn

Re: Både nytta och nöje!!

Inlägg av Kantorn »

Cecil Bergsteen skrev:Jag kör mycket bil för att det är roligt men även för mitt transportbehov.
De kolektiva färdmedlen är inte alltid vad dom borde vara. Hemma hos mig i Västerby går inte bussarna när man vill. Buss 848, varannan timme mitt på dagen till exempel!! Är det bra kolektiv-trafik?? Därför åker jag alltid bil!!
M.V.H
CB.
Nä katten det är ju sämre än jag har. Men bättre än många andra.
Professionell tyckare
Användarens profilbild
Kristofer
Kontakt:

Re: Både nytta och nöje!!

Inlägg av Kristofer »

Kantorn skrev:
Cecil Bergsteen skrev:Jag kör mycket bil för att det är roligt men även för mitt transportbehov.
M.V.H
CB.
Nä katten det är ju sämre än jag har. Men bättre än många andra.
Hade min buss (51) haft 848:ans turtäthet hade det varit betydligt lättare att åka kollektivt. Men jag gör det i alla fall, om än bara i en riktning.
Senast redigerad av Kristofer den onsdag 19 september 2007 15:44, redigerad totalt 1 gånger.
Mina egna små hjälpredor: Buss på Gotland och SL Avgångar
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Vad då, den går ju som mest sällan var 105:e minut. Om man bortsett från nattuppehållet som sträcker sig över ca 21 timmar per riktning, då... :? :wink:
Professionell tyckare
Användarens profilbild
Kristofer
Kontakt:

Inlägg av Kristofer »

Kantorn skrev:Vad då, den går ju som mest sällan var 105:e minut. Om man bortsett från nattuppehållet som sträcker sig över ca 21 timmar per riktning, då... :? :wink:
Ja, och nattuppehåll får man naturligtvis räkna med. Ävensom helguppehåll, som varar i ungefär 69 timmar per riktning.

Å andra sidan är inte buller från passerande bussar i linjetrafik ett stort psykosocialt problem där jag bor, och det är ju bra!
Mina egna små hjälpredor: Buss på Gotland och SL Avgångar
Låst