Nyss hemkommen i eftermiddags så är den första dagens bilder omdöpta och några i ordninggjorda.
Första dagen bjöd på regn, precis som hemma. Men men, den ordgie i Ikarus som de kommande dagarna
skulle bjuda på kunde man då inte klaga på..
Jag njöt varje sekund, speciellt då man fick åka en.
Enjoy..
M224 skrev:Mycket trevligt Micke, jag ser fram emot fler bilder
Tack, det kommer mer.
Det kommer ta en stund att gå igenom de 2800 bilder som togs.
Det ska gallras och döpas, sen får vi se hur många som blir kvar.
Minst 2500 bilder lär nog överleva gallringen.
Gissa om man fick ersättnigsbussar på bild för Metrolinje M2, det fullkomligen drällde av dem..
De kom alltid 2 och 2 också.
Tror det högsta turnumret vi såg var 39, möjligt att det fanns fler.
80-81 är väl annars två separata linjer som skarvar i varann i närheten av fotoplatsen ovan?
Bussmicke skrev:Gissa om man fick ersättnigsbussar på bild för Metrolinje M2, det fullkomligen drällde av dem..
De kom alltid 2 och 2 också.
Tror det högsta turnumret vi såg var 39, möjligt att det fanns fler.
80-81 är väl annars två separata linjer som skarvar i varann i närheten av fotoplatsen ovan?
Den typen som Gdynia har. En av dem i Gdynia e lika trög som Veolia 0828.
M224 skrev:Läckra bilder återigen Micke. Men vänta nu...hur kommer det sig att dessa bussar har gula reg-plåtar?
Vet inte faktiskt, såg andra som också har det.
Eftersom vi snackade om detta Micke, så förvånar det mej att du inte minns det !
Man håller tydligen på och byter regnummersystem i Ungern, både nya och gamla förekommer. I det nya systemet tycks fordon för yrkesmässig persontransport få gula skyltar, dock inte äldre omregistrerade som det tycks. Kan ju möjligen bero på att fordonet måste uppfylla nyare regler, kanske vad gäller färdskrivare och miljö, vad vet jag....
Man kan se det som en parallell till våra gula taxiskyltar. /Leif D
M224 skrev:Läckra bilder återigen Micke. Men vänta nu...hur kommer det sig att dessa bussar har gula reg-plåtar?
Vet inte faktiskt, såg andra som också har det.
Eftersom vi snackade om detta Micke, så förvånar det mej att du inte minns det !
Man håller tydligen på och byter regnummersystem i Ungern, både nya och gamla förekommer. I det nya systemet tycks fordon för yrkesmässig persontransport få gula skyltar, dock inte äldre omregistrerade som det tycks. Kan ju möjligen bero på att fordonet måste uppfylla nyare regler, kanske vad gäller färdskrivare och miljö, vad vet jag....
Man kan se det som en parallell till våra gula taxiskyltar. /Leif D
Jag vet inte varför, men den där busstypen framkallar alltid samma reaktion hos mig: Urk!
De där vagnarna aldrig kan ha känts nya; det är något motbjudande över hela konstruktionen. Har åkt dem på diverse landsortslinjer i Sverige på 80-talet, och en gång i Polen i våras. Känslan var exakt likadan