En stilstudie på världens vackraste coupé

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

En stilstudie på världens vackraste coupé

Inlägg av Puggen »

Som enligt mig är Audi A5, här fotad i Eskilstuna. Just denna bil har audis 3 liters diesel (3,0TDI) samt fyrhjulsrift (Quattro). Den motorn är en riktig juvel och dessutom inte en alltför stor miljöbov. Reg nummret är förvrängt och existerar inte.

Bild

Bild
Pentax for life!
OSkar000
Kontakt:

Inlägg av OSkar000 »

Jag kan inte göra annat än att hålla med... Underbart snygg bil

Dock måste jag lägga in ett litet förbehåll, det finns ingen bil som slår Audi (Ur)Quattro vad det gäller design och brutalitet...
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

OSkar000 skrev:Dock måste jag lägga in ett litet förbehåll, det finns ingen bil som slår Audi (Ur)Quattro vad det gäller design och brutalitet...
Nähä... Vad sägs då om:

AMC Pacer?
Volvo 760?
Tatraplan?

Ett par exempel bara...
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Volvo 760 var ingen Coupé men det var däremot 780, ritad av Bertone...
Pentax for life!
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Puggen skrev:Volvo 760 var ingen Coupé men det var däremot 780, ritad av Bertone...
Tatraplan var inte heller en coupé men likafullt hade den ett något brutalt utseende. Pacer får väl närmast beskrivas som en kombicoupé (eller heter det kombikupé?), och jag menade faktiskt 760 som väl redan 1982 lär ha betraktats som utstuderat fyrkantig.

780 (den första modellen) är f ö en mycket vacker bil, möjligen den vackraste Volvo som någonsin byggts?
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Vill väl påstå att Volvo byggde Volvo Amazon kombi, det är enligt min egna åsikt den snyggaste Volvo som byggts.

Skriver detta efter en runda på stan så ge akt för stavfel o annat.
OSkar000
Kontakt:

Inlägg av OSkar000 »

daniel_s skrev:
OSkar000 skrev:Dock måste jag lägga in ett litet förbehåll, det finns ingen bil som slår Audi (Ur)Quattro vad det gäller design och brutalitet...
Nähä... Vad sägs då om:

AMC Pacer?
Volvo 760?
Tatraplan?

Ett par exempel bara...
Tre bilar som absolut inte kan mäta sig på något sätt med Audis Coupe-modeller på B2-plattformen... dvs Coupe GT, Coupe quattro och (ur)quattro. ;)
Låst