
Finn 6 Fel Liljeholmen (Löst)
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
- spargalningen
- Inlägg: 141
- Blev medlem: lördag 27 maj 2006 15:28
- Ort: Nykvarn
Finn 6 Fel Liljeholmen (Löst)
Senast redigerad av spargalningen den tisdag 11 september 2007 20:00, redigerad totalt 1 gånger.
- spargalningen
- Inlägg: 141
- Blev medlem: lördag 27 maj 2006 15:28
- Ort: Nykvarn
- spargalningen
- Inlägg: 141
- Blev medlem: lördag 27 maj 2006 15:28
- Ort: Nykvarn
- spargalningen
- Inlägg: 141
- Blev medlem: lördag 27 maj 2006 15:28
- Ort: Nykvarn
- spargalningen
- Inlägg: 141
- Blev medlem: lördag 27 maj 2006 15:28
- Ort: Nykvarn
Möjligtvis har jag fel nu, men skall det finnas en reflektion av en klocka på vagnssidan?
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
- spargalningen
- Inlägg: 141
- Blev medlem: lördag 27 maj 2006 15:28
- Ort: Nykvarn
Saknas det ett nödbroms/nödöppnarhandtag på väggpanelen i vagnen? Ser rätt kalt ut...
Borde ju lysa grönt i signalen eftersom att chaffisen ser redo ut att köra iväg närsomhelst?
Ramen på IDTS informationstavlan borde vara svart kan man tycka, det är den iallafall på alla andra stationer men Liljeholmen är kanske ett undantag?
Borde ju lysa grönt i signalen eftersom att chaffisen ser redo ut att köra iväg närsomhelst?
Ramen på IDTS informationstavlan borde vara svart kan man tycka, det är den iallafall på alla andra stationer men Liljeholmen är kanske ett undantag?
Pentax for life!
Det förekommer numera faktiskt även högerplacerade signaler, fast bara på tunnelbana 1 än så länge.LÅ1 skrev:Den signal som lyser rött är väl den för andra spåret? Signalerna skall ju sitta på spårets vänstra sida!Puggen skrev: Borde ju lysa grönt i signalen eftersom att chaffisen ser redo ut att köra iväg närsomhelst?
Kan det vara så att du har tagit bort en skruv på dörrkarmen till dörren närmast i bild?
Även när det inte är körning på "fel" spår?daniel_s skrev:Det förekommer numera faktiskt även högerplacerade signaler, fast bara på tunnelbana 1 än så länge.LÅ1 skrev:Den signal som lyser rött är väl den för andra spåret? Signalerna skall ju sitta på spårets vänstra sida!Puggen skrev: Borde ju lysa grönt i signalen eftersom att chaffisen ser redo ut att köra iväg närsomhelst?
Kan det vara så att du har tagit bort en skruv på dörrkarmen till dörren närmast i bild?
Hur vet man då för vem signalen gäller?
Det vet man så här:LÅ1 skrev:Även när det inte är körning på "fel" spår?daniel_s skrev:Det förekommer numera faktiskt även högerplacerade signaler, fast bara på tunnelbana 1 än så länge.
Hur vet man då för vem signalen gäller?
Om signalen står mellan två spår gäller den för det spår som den står till vänster om (alltså det högra), om den inte är försedd med en pil som pekar åt andra hållet. Signalen på denna bild har en sådan pil, om än suddig på bilden.
Då har man lärt sig något nytt!daniel_s skrev:Det vet man så här:LÅ1 skrev:Även när det inte är körning på "fel" spår?daniel_s skrev:Det förekommer numera faktiskt även högerplacerade signaler, fast bara på tunnelbana 1 än så länge.
Hur vet man då för vem signalen gäller?
Om signalen står mellan två spår gäller den för det spår som den står till vänster om (alltså det högra), om den inte är försedd med en pil som pekar åt andra hållet. Signalen på denna bild har en sådan pil, om än suddig på bilden.

Men ar man inte i något sammanhang haft en liknande markering som betyder att skyltningen bara gäller om man växlar in till ett spår åt det håll som pilen pekar?
Jodå, ett signalmärke (men inte en huvudsignal) kan vara försett med en pil som visar i vilken riktning begränsningen gäller. Kolla här. Det blir förstås väldigt förvirrande om ett märke med en vågrät pil sitter mellan två spår framför en motväxel, men så fungerar det för närvarande. På Järnvägen har man löst det lite bättre genom att använda skyltar med text i de fall en tavla inte gäller för alla rörelser som passerar den.LÅ1 skrev:Men ar man inte i något sammanhang haft en liknande markering som betyder att skyltningen bara gäller om man växlar in till ett spår åt det håll som pilen pekar?
En av de tjocka blågråa pelarna saknar metallring vid botten. Den andra från höger.
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
- spargalningen
- Inlägg: 141
- Blev medlem: lördag 27 maj 2006 15:28
- Ort: Nykvarn
daniel_s och MalteR har rätt, men det svåraste är kvar.daniel_s skrev:Det förekommer numera faktiskt även högerplacerade signaler, fast bara på tunnelbana 1 än så länge.LÅ1 skrev:Den signal som lyser rött är väl den för andra spåret? Signalerna skall ju sitta på spårets vänstra sida!Puggen skrev: Borde ju lysa grönt i signalen eftersom att chaffisen ser redo ut att köra iväg närsomhelst?
Kan det vara så att du har tagit bort en skruv på dörrkarmen till dörren närmast i bild?
