Det var ju fantastiskt bra att man inte var särskilt förutseende när man byggde om korsvägen sist.
Har jag fattat saken rätt om jag fått för mig att det inte kostar extremt mycket att flytta bilvägar i ett område som detta?
Om man flyttar vägarna för bilar som kommer från "berzeligatan" dels mot mölndal och dels mot "lite mer sydväst än mölndal, vad det nu kan heta, guldheden kanske" lite längre västerut så får man utrymme för att söderutflytta U-svängen som används för bilar från "berzeligatan" + skånegatan att senare svänga österut eller åka in på skånegatan norrut.
Hoppas denna långa invecklade mening gick att förstå
då har man plats för att flytta hållplatslägena för 6+8+13 en bit söderut.
En annan variant är ju att ha separata hållplatslägen för vagnar som åker mellan "söderut" och "österut" genom att som Erik föreslår flytta undan bilvägarna längre österut där det inte längre finns något hus i vägen.
------------------------------------------------------------
Såhär med facit i hand så kan man väl också fråga sig varför det var viktigare att sätta upp träd och jox i norra änden av korsvägen istället för att se till att få plats med hållplatser för vagnar som åker skånegatan-lisberg...
------------------------------------------------------------
En intressant fråga är om linje 3 kommer att överleva detta?
I princip, om man har extrem brist på pengar, så kan man väl offra hela dubbelvändslingan i torp/kålltorp för att få loss växlar å sånt, fast det lär väl inte hända på ett tag kan man tro...