Angående ungdomar som åkt på fel plats gällande spårfordon
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Det är inte i andra utan i första filmen.MartinW skrev:Jodå det är kontaktledning där, och en ganska bra bit in i England innan tredjeskenan börjar.bruse skrev:Haha, får mig att tänka på MI 2, när huvudpersonen klänger bakpå ett tåg som går mellan London och Paris. Mig veterligen är det kontaktledning på den sträckan, men då skulle ju inte helikoptern kunna flyga strax bakom tåget och även med in i tunneln.LÅ1 skrev:Det har väl även förekommit en del åkande och "springande" på tågtak i en del filmer. Där har då inte funnits någon luftledning, men allt som oftast tunnelsträckor där både den jagade och den jagande varit tvugna att snabbt kasta sig ner mot tågtaket. Om någon ramlar av så är det "skurken" och det sker gärna på dramatiska ställen som, på en hög bro eller vid infart i tunnel när "skurken" haft ryggen i färdriktningen!
Dessutom så möter Eurostaren i filmen ett tåg i samma tunnel, vilket inte händer i verkligheten. Det är två separata tunnelrör för tågen, plus ett tredje rör för service- och utrymningstrafik.
Sedan är det konstigt nog ett TGV-tåg!
Nåja, så konstigt att det är ett TGV är det faktiskt inte. Eurostartågen är ju faktiskt modifierade TGVs.Tågbäver skrev:Det är inte i andra utan i första filmen.MartinW skrev:Jodå det är kontaktledning där, och en ganska bra bit in i England innan tredjeskenan börjar.bruse skrev: Haha, får mig att tänka på MI 2, när huvudpersonen klänger bakpå ett tåg som går mellan London och Paris. Mig veterligen är det kontaktledning på den sträckan, men då skulle ju inte helikoptern kunna flyga strax bakom tåget och även med in i tunneln.
Dessutom så möter Eurostaren i filmen ett tåg i samma tunnel, vilket inte händer i verkligheten. Det är två separata tunnelrör för tågen, plus ett tredje rör för service- och utrymningstrafik.
Sedan är det konstigt nog ett TGV-tåg!