Angående ungdomar som åkt på fel plats gällande spårfordon

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

En variant är väl att låta cyckeln dras fram av luftvirveln bakom bussar!
Användarens profilbild
Tågbäver

Inlägg av Tågbäver »

MartinW skrev:
bruse skrev:
LÅ1 skrev:Det har väl även förekommit en del åkande och "springande" på tågtak i en del filmer. Där har då inte funnits någon luftledning, men allt som oftast tunnelsträckor där både den jagade och den jagande varit tvugna att snabbt kasta sig ner mot tågtaket. Om någon ramlar av så är det "skurken" och det sker gärna på dramatiska ställen som, på en hög bro eller vid infart i tunnel när "skurken" haft ryggen i färdriktningen!
Haha, får mig att tänka på MI 2, när huvudpersonen klänger bakpå ett tåg som går mellan London och Paris. Mig veterligen är det kontaktledning på den sträckan, men då skulle ju inte helikoptern kunna flyga strax bakom tåget och även med in i tunneln.
Jodå det är kontaktledning där, och en ganska bra bit in i England innan tredjeskenan börjar.

Dessutom så möter Eurostaren i filmen ett tåg i samma tunnel, vilket inte händer i verkligheten. Det är två separata tunnelrör för tågen, plus ett tredje rör för service- och utrymningstrafik.
Det är inte i andra utan i första filmen.
Sedan är det konstigt nog ett TGV-tåg!
MartinW
Kontakt:

Inlägg av MartinW »

Tågbäver skrev:
MartinW skrev:
bruse skrev: Haha, får mig att tänka på MI 2, när huvudpersonen klänger bakpå ett tåg som går mellan London och Paris. Mig veterligen är det kontaktledning på den sträckan, men då skulle ju inte helikoptern kunna flyga strax bakom tåget och även med in i tunneln.
Jodå det är kontaktledning där, och en ganska bra bit in i England innan tredjeskenan börjar.

Dessutom så möter Eurostaren i filmen ett tåg i samma tunnel, vilket inte händer i verkligheten. Det är två separata tunnelrör för tågen, plus ett tredje rör för service- och utrymningstrafik.
Det är inte i andra utan i första filmen.
Sedan är det konstigt nog ett TGV-tåg!
Nåja, så konstigt att det är ett TGV är det faktiskt inte. Eurostartågen är ju faktiskt modifierade TGVs.
Skriv svar