Kontrollanter som beter sig illa

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Även jag håller med om att just dessa kontrollanter inte gör det proffsigt....
OAVSETT det så hur svårt är det att visa upp en giltig biljett OM man nu har det?? INTE direkt och man undviker fortsatta problem.
Vägrar man visa upp sin giltiga biljett så har man brutit det "tysta" avtal man inlett genom att beträda kollektivtrafikområdet genom resevillkoren som ALLA bör läsa men ger tusan i att läsa för att sedan hänvisa till att man inte visste.
Din skyldighet som resenär att ta reda på för tillfället gällande regler.

Mig veterligen finns det ingen kontrollant som blivit fälld för att hålla kvar en person tills denna antingen dratt fram legget eller polisen kommit till platsen.
Svårare än så är det inte.

Min jämförelse ovan har med moral oavsett tjänst/vara, fast dom som plankar anser i dom flesta fall att allt skall vara gratis, oftast är dom som är aktiva arbetslösa eller pluggar och tror sig veta bäst.
Användarens profilbild
Pwer med ölmagen

Inlägg av Pwer med ölmagen »

Ölmagen:
Ska du verkligen anklaga andra för att vara "barnsliga" och "respektlösa" när du själv inte klarar av att uttrycka dig i frågan utan att anklaga dina meningsmotståndare för att vara "sviniga", "lata" och "snåla". Jag betackar mig för vidare diskussion med dig och hoppas du undviker den här tråden framöver. Även om jag till att börja med inte är särskilt intresserade av de moralkakor din morsa gav dig när du var liten.
:D Uppenbarligen klarade jag av att uttrycka mig till den grad att du blev irriterad. :lol:

PS. Jag fick inga moralkakor av min mamma. De fick jag av Trazan Apansson. Sedan började jag tänka själv. Vilket tog en viss tid, men du skall nog se att det kommer för dig också förr eller senare.
Annars håller jag med dig om att jag skall sluta debattera i den här tråden. Studentiosa pubertal ideologier har jag tröttnat på för länge sedan och även insett att det inte går att debattera med en stenmur av självutnämnda samhällsvetande genier.
:lol:
Perra-Spårvagnsförare!
yujin
Kontakt:

Inlägg av yujin »

Om jag får sno denna trod en stund,

Jag gjorde en lite "halvtaskig" sak idag vid Fridhemsplan och tänkte berätta det här.

Det var avlösning i Fridhemsplan norra idag när jag kom och barnvagnsgrinden var öppen, så jag gick genom den med min sommarlovskort i handen, höll upp så de två spärrexpeditör kunde se den.

Som väntade kom ena person i gul fram till mig och bad mig att visa kortet. Då frågade jag om han var väktare eller ordningsvakt. Han visade pike han hade bakom gula västen som står "VÄKTARE" och sa att han var ordningsvakt. (Det jag hade tänkte början var att "prova_hans_gräns" och se hur mycket han visste eller bluffade).

Sen sa jag "Om du är verkligen ordningsvakt, kan du styrka det genom visa mig din bricka eller legitimation?" Då blev han arg på mig och sa Du har ingen rätt att be mig visa legitimationen/brickan. Du får lägga av nu annars kallar jag polisen

Så då undrar jag, har man rätt som SLs kund att be ordningsvakt att visa brickan/legitimation för att stryka deras befattning?
>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska :wink:
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm

Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator

Inlägg av Jourmaster »

Da er det dags å sette strek i denne debatten. Emnet "Kontrollanter som beter sig illa" har vært innom andre kanskje nærliggende tema, men nå har de fleste fått sagt sitt både en og to ganger.
Jourhavande forummoderator.
Låst