Idiotiska "lekar" med dödlig utgång
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Trist.
Men... "Jag har tänkt att det bara varit en tidsfråga innan det skulle komma hit.", vad sägs om att vara förutseende och slänga upp några övervakningskameror?
Det lär väl inte precis krävas spjutspetsmjukvara för att räkna ut hur "ovanligt" tåget ser ut, d.v.s. hur mycket det avviker från sitt ordinarie utseende, och larma om något inte ser ut som det brukar göra, vilket det t.ex. skulle göra om nån hänger på tåget eller för den delen om nån kl-ttr- ner det.
Å andra sidan så känns det rätt dumt att det här över huvud taget ska behöva hanteras...
Behövs verkligen de här handtagen som finns på tågen?
Men... "Jag har tänkt att det bara varit en tidsfråga innan det skulle komma hit.", vad sägs om att vara förutseende och slänga upp några övervakningskameror?
Det lär väl inte precis krävas spjutspetsmjukvara för att räkna ut hur "ovanligt" tåget ser ut, d.v.s. hur mycket det avviker från sitt ordinarie utseende, och larma om något inte ser ut som det brukar göra, vilket det t.ex. skulle göra om nån hänger på tåget eller för den delen om nån kl-ttr- ner det.
Å andra sidan så känns det rätt dumt att det här över huvud taget ska behöva hanteras...
Behövs verkligen de här handtagen som finns på tågen?
Ursäkta min kommentar, dessa individer som gör detta vet om utgången om man ramlar av så "skyll Er själva" är rätt befogad.
ENDA som det är synd om är den som får plocka upp kroppsdelarna på banvallen.
OM man skall bygga bort alla faror i samhället kan vi lika gärna stänga ner all verksamhet, likförbaskat kommer folk att dö av idiotgrejer.
Minns för några år sedan en nattvagn som kom till Järntorget som hade en kille sittandes på taket av vagnen, han hade enligt egen utsago klättrat upp på paket ute vid Opaltorget/Tynnered, det hela resulterade i nödbruten ström och störningar i nattrafiken den natten.
Han hade mäkta tur för tunneln ner till Frölunda torg är låg och att han inte fick ström genom kroppen där är ofattligt egentligen.
ENDA som det är synd om är den som får plocka upp kroppsdelarna på banvallen.
OM man skall bygga bort alla faror i samhället kan vi lika gärna stänga ner all verksamhet, likförbaskat kommer folk att dö av idiotgrejer.
Minns för några år sedan en nattvagn som kom till Järntorget som hade en kille sittandes på taket av vagnen, han hade enligt egen utsago klättrat upp på paket ute vid Opaltorget/Tynnered, det hela resulterade i nödbruten ström och störningar i nattrafiken den natten.
Han hade mäkta tur för tunneln ner till Frölunda torg är låg och att han inte fick ström genom kroppen där är ofattligt egentligen.
Anhöriga slipper oftast se eländet, dock har dom en sorg att behandla.mats skrev:Nästan, de flesta har säkert också anhöriga som inte vill att det ska gå illa...Slagpåse skrev:ENDA som det är synd om är den som får plocka upp kroppsdelarna på banvallen.
Dessutom så borde föräldrarna klara av att uppfostra sina barn, men nu vet Vi ju att det är alla andra i samhället som får uppfostra barnen, föräldrarna har ju inte tid idag........
-
- Spammer
Jag instämmer!!
Jag instämmer med Slagpåse!!Slagpåse skrev:Anhöriga slipper oftast se eländet, dock har dom en sorg att behandla.mats skrev:Nästan, de flesta har säkert också anhöriga som inte vill att det ska gå illa...Slagpåse skrev:ENDA som det är synd om är den som får plocka upp kroppsdelarna på banvallen.
Dessutom så borde föräldrarna klara av att uppfostra sina barn, men nu vet Vi ju att det är alla andra i samhället som får uppfostra barnen, föräldrarna har ju inte tid idag........
Jag tror helt på "Survival of the fittest"!!
Dessutom borde föräldrar ta sitt ansvar och uppfosra sina barn!!
Minst 1 av Pappa och Mamma borde vara hemma och ta hand om dom små!!
Jag och min fru är båda hemma även om min fru tar merparten av jobbet!!
M.V.H
CB.
Re: Jag instämmer!!
Appropå detCecil Bergsteen skrev: Jag tror helt på "Survival of the fittest"!!

http://www.youtube.com/watch?v=8SNZuOHnFDk
(visst, det är kanske inte helt smakligt att tramsa till just en såhär allvarligt tråd, men nu passade den här länken så bra. Om jourmaster tycker inlägget är opassande så kanske det går att flytta till 'ordet är fritt'?)