Pwer med ölmagen skrev:
Den finaste jag har hört är tjejen som påstod att hon blivit jagad av en spårvagn i Brunnsparken. Om nu så var fallet Varför klev hon inte bara några meter åt sidan
Ha! Dagens mest uppmuntrande gapskratt! Gemene man och kvinna är dum!
Kanske det skulle vara en idé att installera hågljudda lufthorn på spårvagnarna som engageras endast då nödbromsen aktiveras. Kanske det skulle skrämma upp en del fotgängare, iallafall att dom kommer at skämmas för att dom gjorde vad dom gjorde.
Dennis Sigward skrev:Kanske det skulle vara en idé att installera hågljudda lufthorn på spårvagnarna som engageras endast då nödbromsen aktiveras. Kanske det skulle skrämma upp en del fotgängare, iallafall att dom kommer at skämmas för att dom gjorde vad dom gjorde.
Dennis
Problemet med starka signaler är väl att de kan få folk att "frysa" ett ögonblick. Det är nog dumt om idioten som korsar spåren livsfarligt "fryser" när vagnen som är påväg att köra över idioten nödbromsar...
Däremot vore det nog idé med ytterligare nån signal förutom ringklockan kanske?
När vagnen stannar på en hållplats så tycker jag vagnen ska spela upp glassbilens melodi så folk börjar springa och är framme lagom till avgång.
Nä, skämt åsido...
...klockorna låter alldeles för olika tycker jag, om alla lät som vagnarna i Prag, hög klang samt länge så tror jag man hinner vakna innan man inser att man är på väg ut framför 30 ton plåt.