Stoppa Kallbadhuset som planeras på Riddarfjärden!

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
LÅ1

Stoppa Kallbadhuset som planeras på Riddarfjärden!

Inlägg av LÅ1 »

Kvarne har en ny fast undertext (eller vad det skal kallas, signatur kansle?)
Kvarne skrev:Stoppa Kallbadhuset! Skicka följande text till angiven adress: “Jag (Vi) vill inte ha hotell på Riddarfjärden” Namn och gärna telefonnummer. Adressera till “Stockholms Stadsbyggnadskontor, Box 8314, 104 20 Stockholm”.
Idé är kul, men placeringen helt fel! Lär skymma mycket mer av den vackra utsikten än vad man låter påskina!

En alternativ placering vore väster om Kungsholmen, vid Kristinebergs strand, ett område som man håller på (eller snart skall börja?) rusta upp, med nya hus, ny park etc.
Ett annat alternativ skulle kunna vara Alviks Strand, kanske? (Inte Tvärbanans hållplats, utan nere vid vattnet, förstås! :wink: )

Länkar:
DN
Stadskultur
DN igen
SvD
Nordic Hotels
rote

Inlägg av rote »

Nej, låt den ligga där mitt i stan! Äntligen kanske Stockholm lär sig lite av Malmöborna och skapar en egen strand inne i staden. Är faktiskt förvånad över att det ännu inte funnits något urbaniserat strandlandskap. Långholmen är så otroligt dött i jämförelse, var är kaféerna och det vanliga folklivet där? Ligger staden vid vattnet, skall man visa att man gör det, speciellt när vattenkvalitén där är så otroligt mycket bättre än de flesta större städers.
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den fredag 17 juni 2011 9:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Jag tyker att idén verkar kul.

Det finns för många motståndare mot förändringar i denna stad. Det är ju förändringarna som utvecklar staden.

Ett flytande hotell kombinerat med ett kallbadhus av den här storleken tillhör ju inte vanligheterna och skulle nog bidra till stockholms attraktioner.

Dessutom är det ju knappast miljöförstörande eftersom det "bara" är att flytta den om det skulle visa sig bli roblem med det...

/Odd.
PS. Jag är även för skyskrapor. Bebygg hela årstafältet med skyskrapor!. Ingen skall få vara under 40 våningar.
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Det där ger sig med tiden. Bygget av Citybanan kommer röra upp så mycket skit och gamla gifter att ingen vill bada i sörjan.
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

NerdBoy skrev:Det där ger sig med tiden. Bygget av Citybanan kommer röra upp så mycket skit och gamla gifter att ingen vill bada i sörjan.
Precis, det har man redan kommit underfund med...
Johan Eriksson

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den fredag 17 juni 2011 9:36, redigerad totalt 1 gånger.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Gärna ett bad vid Riddarholmen! En konstgjord sandstrand, hur man nu ordnar det, vore väl bra där!

Jag tyckte att "badringen" verkade bra när jag först hörde talas om den, men storleken gör att den skymmer väldigt mycket!

I övrigt tycker jag också att stockholm behöver mer spektakulära byggnader och anläggningar! Gör gärna något för att markera ut den gamla Göta landsväg på Årstafälltet, men gör något riktigt bra av resten! Frågan är bara vad!
Användarens profilbild
Danne94

Inlägg av Danne94 »

Johan Eriksson skrev:
NerdBoy skrev:Det där ger sig med tiden. Bygget av Citybanan kommer röra upp så mycket skit och gamla gifter att ingen vill bada i sörjan.
Byggare Bob skrev:Precis, det har man redan kommit underfund med...
Ledsen att behöva göra er besvikna men i Vera Arkitekters förslag badar man i pool! :D

-Mer neg när det "problemet" är ur världen eller medhåll om det fantastiska läget?

Bild

Men det där är ju ingen pool. Jag skulle kalla det för en lagun.
Användarens profilbild
Reimersholme71
Kontakt:

Inlägg av Reimersholme71 »

Rubriken fick mig att tro att det är gamla Strömbadet som skall återuppstå, vilket ju vore kul, men de där skisserna verkar lite fåniga och halvtokiga. Enda roliga vore om det blev en riktig tävlingsbassäng på samma sätt som det finns en sådan i Monte Carlo vid utgången av tunneln som dom brukar köra F1-lopp genom. ;-)
Byt politik - inte klimat!
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Johan Eriksson

x
Låst