Bildtexternas vara eller icke vara...

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Byggare Bob skrev:
aik_putte skrev:Det är viktigt att marknadsföra sin egna hemsida så att utomstående kan kolla på bilderna och lära sig lite och för att lära sig krävs det en text till bilderna som förklarar vad och var det är man ser för något, det finns ju en stor värld utanför forumet också!
Och ute i den stora världen finns det något som kallas för sökmotor

Så att marknadsföra sin hemsida, det tror jag de flesta redan har snappat...

annars finns det en jättebra sajt för att marknadsföra sitt fotograferande och sin hemsida på:
http://www.fotosidan.se

Så som jag ser det så finns det en guru, Buss-Micke och tre-fyra wannabies i KFIB...
Vilka är de tre-fyra wannabiesen?
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

M224 skrev:
Byggare Bob skrev:Så som jag ser det så finns det en guru, Buss-Micke och tre-fyra wannabies i KFIB...
Vilka är de tre-fyra wannabiesen?
Äh, det är ingen idé att mata trollen. :x
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

Byggare Bob skrev:
aik_putte skrev:Det är viktigt att marknadsföra sin egna hemsida så att utomstående kan kolla på bilderna och lära sig lite och för att lära sig krävs det en text till bilderna som förklarar vad och var det är man ser för något, det finns ju en stor värld utanför forumet också!
Och ute i den stora världen finns det något som kallas för sökmotor

Så att marknadsföra sin hemsida, det tror jag de flesta redan har snappat...

annars finns det en jättebra sajt för att marknadsföra sitt fotograferande och sin hemsida på:
http://www.fotosidan.se

Så som jag ser det så finns det en guru, Buss-Micke och tre-fyra wannabies i KFIB...
För att marknadsföra sig rätt på en sökmotor innebär också att man vet vad man ska skriva för nyckelord till sin hemsida m.m.
Alla vet inte hur eller vad man ska skriva där, jag har haft tur att om man Googlar på ordet Bussar så kommer min hemsida på topp 4.

Fotosidan är också bra men för dom som bara är intresserade av att t.ex. se bilder på bussar så passar inte sidan eftersom dom som bara vill se bussbilder inte kollar på Fotosidan, konstbilder är däremot bättre på den sidan.
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

aik_putte skrev:
M224 skrev:Dom dokumentära bilderna här kommer med stor sannolikhet att dö ut mer eller mindre, intresset för dokumentära bilder verkar mer eller mindre noll. Själv lägger jag nästan inte ut några bilder här längre, allt ifrågasättande har fått mig att tröttna.
Det är viktigt att marknadsföra sin egna hemsida så att utomstående kan kolla på bilderna och lära sig lite och för att lära sig krävs det en text till bilderna som förklarar vad och var det är man ser för något, det finns ju en stor värld utanför forumet också!
Jag håller på och knåpar på en hemsida (närmar mig 2.500 bilder) men ärligt talat är plåtandet något jag gör för mitt eget höga nöje och jag bryr mig inte särskilt mycket om ifall någon kommer hitta till den eller inte. Däremot vore det kul att kunna visa lite fler bussbilder här på forumet men som det är nu med alla som njuter av att racka ner på andra så får det vara, med undantag för någon enstaka bild då och då.
Låst