Jag är inte ute efter en dokumentation av bussflottan i en viss stad, alltså att ha varje individ på bild. Jag är ute efter snygga bilder, sen får de visa vad som helst. Bara bilden är snygg (även om jag förstås har mina favoritmotiv...)!

Jag vill därför låta bilden tala för sig själv, och lägger på sin höjd in en väldigt diskret text med "© Simon bertilsson åååå".
Många här är däremot ute efter en dokumentation av bussflottan, och använder fotografit som ett verktyg. Eftersom det viktiga ligger i vad det är för buss, och var den setts, är det viktigt att lägga in det i bilden. Det har jag full förståelse för. Även om jag tycker att en svart textremsa i nederkant förfular kraftigt.
Johan Eriksson skrev:Förstår inte den här tråden, menar trådstartarten att det är ett minus på nåt sätt om man kan orientera sig? Man kan ju knappt orientera sig efter trådrubrikerna, -hur ska man då kunna få någon vettig info om trådbussar i Debreecen eller Swebus i Smålands mörka skogar hade du tänkt?

Vad trådskaparen menar, är att tydligt framträdande bildtexter i själva bilden, förfular estetiskt. Att det är en nackdel med information, hoppas jag och tror att han inte menar!