Jag vet inte om jag vill vänta så här länge...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
-
Jag vet inte om jag vill vänta så här länge...

Obligatorisk nördfakta - Ägare av: Nikon D80, Canon EOS400D, Sony DSC-W1, Sony DSC-T9, Panasonic DMC-FZ30, Panasonic DMC-TZ2
Klockren vardagsbild.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
Det där är så himla trist! Antingen kan de plocka ned de här skyltarna eller se till att de fungerar! "Vår skylt" i Helenelund har varit ur funktion (med några väldigt få undantag) i snart två år. Jag har felanmält skyltarna hela tiden, och helt plötsligt fungerar de en eller två dagar, men sen är de pajj igen (i månader).
/J
/J
Väldigt synd, för den där storleken på skyltar är ju verkligen mycket bättre än t.ex. de pyttesmå displayer som det blir fler och fler av i göteborg. Visst, det är mycket bättre att det blir sådana än att vara utan displayer helt, men t.ex. de gamla röda i göteborg är lite bättre och de på bilden i den här tråden är ju jättebra när det gäller läsbarhet på avstånd.Jonas Strömblad skrev:Det där är så himla trist! Antingen kan de plocka ned de här skyltarna eller se till att de fungerar! "Vår skylt" i Helenelund har varit ur funktion (med några väldigt få undantag) i snart två år. Jag har felanmält skyltarna hela tiden, och helt plötsligt fungerar de en eller två dagar, men sen är de pajj igen (i månader).
/J
Jag tror jag startar en tråd om det i "spårtrafik" (ej bild-delen)

Jag tror faktiskt det är ett bra sätt att hålla igång kroppen att springa till vagnen/tåget trots att det bara är ett par minuter till nästa vagn/tåg. Man får en kort stunds energirush, om man hinner så kan man totalt slappna av när man sitter på vagnen, och missar man så är det så kort tid till nästa vagn att man inte blir särskilt besviken.leifd skrev:Bästa sättet är ju att utöka turtätheten så pass att det inte gör nått om man kör iväg i rätt tid, för nästa går ju ändå straxt.
Däremot att springa och missa vagnar som går relativt sällan (15-min trafik eller än mer sällan, lite beroende på reselängd också) känns faktiskt som en hyffad psykisk påfrestning...
-