Så var det dags igen.

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
RVR

Inlägg av RVR »

Vill inte personligen blanda mig in i sakdebatten men jag slås av den uppenbara nonchalans för trådstartens frågeställning som uppvisas av NerdBoy, Erik Sandblom och Johan Eriksson! Om ni retar er så oerhört på Ulf Petterssons närvaro varför inte möta den med tystnad?
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Richard Jacobsson skrev:Vill inte personligen blanda mig in i sakdebatten men jag slås av den uppenbara nonchalans för trådstartens frågeställning som uppvisas av NerdBoy, Erik Sandblom och Johan Eriksson!
Det trådstartaren ägnar sig åt är inget annat än vanligt kampanjarbete. Förr gick det till så att man gick runt på stan och högg tag i folk, skojade något om vädret, frågade något ledande om t.ex. alltför höga skatter och sedan började informera om partiet/organisationen/rörelsen. Om offret fortfarande var intresserat fick han/hon någon sorts material att läsa mer i. Numera sköts såna här kampanjer med fördel på Internet där de blir mer tidseffektiva och kan få betydligt större spridning. Ett typiskt tillvägagångssätt är att registrera sig på ett diskussionsforum, deltaga lite i diskussionerna och sedan "råka" skriva ett inlägg om det man är där för att kampanja för. I trådstartarens fall tog det sju inlägg/två dygn innan han "råkade" skriva ett inlägg om Sveriges "enorma mängder invandrare", "hur mycket mer kan den svenska ekonomin klara egentligen?" o.s.v. Vidare är det typiskt att man tar hjälp av både populistiska floskler som "Okej, dem flesta av er tycks hålla med om att det skapar en del problem med det mångkulturella samhället. Problem som var ovanliga/ej existerande tidigare", "Det är ju bara en tidsfråga innan terrorn blir lika populär bland dem invandrare som finns i Sverige som den är i England, bland dem som finns där", "Anledningen till det är väl att en sådan undersökning inte gjorts i Sverige, då den med allra största sannolikhet skulle slås ner av PK-regimen i Sverige" och rena lögner (se t.ex. "statistiken" här). Nästa typiska drag är att man ignorerar alla kritiska frågor så länge det går, och när det blir för genomskinligt anklagar man de "besvärliga" för personangrepp och säger att man inte vill diskutera med dem.

I trådskaparens fall är det alltså Sverigedemokraterna som det kampanjas för, vilket om inte annat syns i de kommentarer han har skrivit till Ulf Petterssons bloginlägg: http://www.ulfpettersson.se/2007/07/12/ ... mment-6183 (del av ett svar på en annan kommentar):

"F.ö, så tycker jag artikeln är fantastiskt bra.
Jag önskar att den sprids mer. Jag har i alla fall skickat den till alla jag känner.

Sen är jag också nyfiken varför du sågar Sverigedemokraterna i ett av dina svar här ovan?
Jag menar, det du skriver, och som jag och många med mig anser är Sverige största problem, är ju precis vad SD försöker få rätsida på.
Visst dom har ett grumligt förflutet, men se på det från en historikers perspektiv, vilket parti har INTE haft det?
Jag tror inte någon av oss vill att SD skall styra landet. Men att dom kommer in i riksdagen för debattens skull är ABSOLUT nödvändig. Därför lägger jag min röst på Sverigedemokraterna 2010."

Richard Jacobsson skrev:Om ni retar er så oerhört på Ulf Petterssons närvaro varför inte möta den med tystnad?
Det där är taget ur luften, jag retar mig inte (varken oerhört eller på något annat sätt) på Ulf Petterssons närvaro. Hittills har jag bemött honom med exakt tre tecken: ett "D", ett "u" och en punkt. Ligger inte det hyfsat nära tystnaden?
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Richard Jacobsson skrev:Vill inte personligen blanda mig in i sakdebatten men jag slås av den uppenbara nonchalans för trådstartens frågeställning som uppvisas av NerdBoy, Erik Sandblom och Johan Eriksson! Om ni retar er så oerhört på Ulf Petterssons närvaro varför inte möta den med tystnad?
<tystnad>
Professionell tyckare
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

Bild
Användarens profilbild
Peter-Kbh
Kontakt:

Inlägg av Peter-Kbh »

Jag skall i ärlighetens namn säga att eran fanatism för invandring ligger i samma klass som nazisternas hat mot judar.

Det går inte ens att presentera ÄRLIGA fakta utan att de slås ner som rena lögner.
Ja alla ljuger uppenbarligen, va enda myndighet och vad enda land ljuger; alla ljuger, så länge det passar invandrar-kramarna.
Eran tillit till källor, som i 99% betraktas av media, myndigheter etc, som tillförlitliga hackas i fullständig småbitar här.
Ni är inte öppna för ett resonemang, för det resonemanget passar inte er, därför så slår ni ner på "kampanjarbetaren", på trovärdiga källor etc etc.

Det värsta är, hade den här diskussion förts på en arbetsplats i Sverige, så hade det med all säkerhet slutat med att jag fick sparken från arbetet, utesluten av fackföreningen etc etc.
Kallar ni DET demokratiskt?

Kallar ni också det faktumet, att det aldrig varit en enda politiker som frågat vad svenska folket vill, för demokratiskt?
Svenska folket har aldrig tillfrågats om de vill ha en mångkulturellt samhälle.
Visst det är ju bara att starta ett parti, säger ni. Ja om det ändå vore så lätt, med mediaeliten, fack förbunden etc mot sig. varför skulle någon vilja riskera ALLT för en politiskt fråga?
Är det demokratiskt?

Som ni säkert är medvetna många av er, så är inte invandringen så där våldsamt populär bland det svenska folket. Media har vid flera tillfällen de sista par åren tagit upp att svensken blir med och mer negativ mot invandring, och över 50% av folket skulle kunna tänka sig att rösta "främlingsfientligt". Är det en signal om att politikerna har gått över huvudet på väljaren?
I min mening ja, va enda gång samtalsämnet har kommit upp, så har det tigits ihjäl av politiker och media. Man har börjat snacka om dagisplatser, fastighets skatter, arvsskatter etc etc istället, och på så sätt hittat andra morötter som väljaren kan tänkas nappa på; bara man inte behöver ta upp ämnet invandring.

Ja, jag SKALL rösta Sverigedemokraterna 2010. Jag vet fler på det HÄR forumet som skall göra det, men då dom bor i Sverige så kan dom inte uttala sig om det, för dom riskerar rykte, karriär och försörjning.

I och med att jag bor i Danmark, så kan jag propagera bäst fasen jag vill då inte svenska arbetsgivare kan röra mig här. Men också jag hade varit hyfsat tyst om jag fortfarande bott i Sverige, den saken är säker.

Sen så skall vi göra en sak till klar, med hänvisning till Nerdboys inlägg; det faktum att jag frågade varför Ulf inte ville rösta på SD, var en följdfråga till ett svar han hade givit till en annan kommentar ovan mitt egna.
Jag anser inte att Ulfs namn skall "svärtas ner", då han TYDLIGT säger att han aldrig skulle kunna tänka sig att rösta på SD.

Och en annan sak, men hänvisning till Nerdens inlägg att om att jag står för de "populistiska flosklerna" så vill jag i allra högsta grad hävda att de används flitigt på BÅDA sidorna av lägerelden.
Användarens profilbild
Peter-Kbh
Kontakt:

Inlägg av Peter-Kbh »

Kantorn skrev:
Richard Jacobsson skrev:Vill inte personligen blanda mig in i sakdebatten men jag slås av den uppenbara nonchalans för trådstartens frågeställning som uppvisas av NerdBoy, Erik Sandblom och Johan Eriksson! Om ni retar er så oerhört på Ulf Petterssons närvaro varför inte möta den med tystnad?
<tystnad>
Johan Eriksson skrev:Bild
Nån gång undrar man om det är 14-åriga killar som sitter bakom skärmarna :roll:
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Peter-Kbh skrev:
Kantorn skrev:
<tystnad>
Johan Eriksson skrev:Bild
Nån gång undrar man om det är 14-åriga killar som sitter bakom skärmarna :roll:
Pratar du om dig själv, eller... :roll:
Användarens profilbild
Infomaster
Administratör
Administratör

Stängt för denna gången

Inlägg av Infomaster »

Eftersom de senaste inläggen innebär brott mot Forums regler bl.a. att hålla sig till ämnet och vara trevlig (verkar märkligt nog vara den svåraste regeln att leva upp till...) så sätter vi streck i och med detta.

Infomaster :idea:
Låst