Slagpåse skrev:Saabare skrev:Det e så att efter Majvik så går turerna endast var 30:e minut om det e mot Hjuvik o Lilla Varholmen vissa tider. 242 åker exakt samma väg som L21 ända fram till Torslandakrysset. Men L513 skulle kunna ha turer dubblade eftersom det bara e var 30:e minut hela tiden.
Både rätt och fel, ibland kör även "mellanturerna ut till L:a Varholmen.
L242 går enbart efter 20:00 då inte L21 trafikerar Torslandakrysset/Centralstationen.
Men jag mena så: Istället att 240 har mellanturer till Lilla Varholmen via Hjuvik så drar den var 15:e minut till Lilla Varholmen o skippar Hjuvik. O samma sak med Hjuvik var 15:e minut o skippar Lilla Varholmen. O från Majvik o framåt o från Nils Ericson Terminalen fram till Majvik så skulle det finnas 8 bussar per timme. Men folk skulle slippa o stå då. Men 242 så kan man la 20 minuterstrafik fram till 22:00. De som kommer från båten skulle slippa stå ute så lång tid om de skulle missa bussen. Plocka in lite B9S till Partille så slipper man åka med Boggie på 240 mot Hjuvik, 513 o 503. 515 kan la ha boggie helst. O fixa med bussar från Hisingen till Partille utan byten, o helst ledbussar oxxo.
Mitt förslag på 2 linjer:
511: Litteraturgatan - Backaplan - Nils Ericson Terminalen o sen åker den samma väg som Expressbussarna fram till Delsjömotet o sen mot öjersjö, Furulund - Partille C o sen mot Jonsered via Nils Henrikssons väg o rakt fram hela tiden tills den kör tillsamans med Blå Express. O var 15:e minut oxxo. Efter 19:30 så går vissa turer endast mot Partille C. Efter 21:30 så går den var 30:e minut.
519: Ballskärsvägen - Backaplan - Nils Ericson Terminalen - Sävedalen - Partille C - Fläskebo. O var 15:e minut där oxxo o ledbussar. 513 kan ha den nuvarande tidtabellen.