Gävle-VanHool:en är tydligen borta från Gävle, reservbuss numer - eller ska den säljas/skrotas?
O den här fick inte rulla länge i Göteborg tydligen, nåt som förbryllar mig lite är att det står att Swebus Fordonsavdeling brukar den sen i mars! - men den rullade mig veterligen åtminstone för GS i april åtminstone!!!!
Obligatorisk nördfakta - Ägare av: Nikon D80, Canon EOS400D, Sony DSC-W1, Sony DSC-T9, Panasonic DMC-FZ30, Panasonic DMC-TZ2
M224 skrev:Vem kan någonsin sakna Swebus 46xx serie???
Fula, tråkiga, dåliga bussar. I mina ögon saknar dom helt diggarvärde.
Glöm aldrig att ALLT har diggarvärde när det är på väg att försvinna! Ett exempel är tunnelbanevagnarna C13 som av någon outgrundlig anledning är riktiga högpoängare för närvarande! (Om jag trampade på någon öm tå nu så var det fullständigt avsiktligt!)
4737 må vara likadan men går betydligt bättre än 46XX. O Veolias 08XX e bättre än 46XX. Men swebussarna 42XX o 44XX som e Volvo 5000 e bäst av alla 5000 modeller. Varför fortsatte man aldrig med B10LA diesel?
Jag gillar designen skarpt! - stilrent, väldigt Volvo o inte fullt så kantigt som många andra bussar, jag kommer sakna dem för deras yttre men inte för deras inre =)
Obligatorisk nördfakta - Ägare av: Nikon D80, Canon EOS400D, Sony DSC-W1, Sony DSC-T9, Panasonic DMC-FZ30, Panasonic DMC-TZ2
Tack tack! - o kul att se dina trevliga bilder från Budapest, bussarna minns man väl från att man var där från två år sen =)
Tack, får man se dina bilder?
Då blev det inte mycket bussbilder är jag rädd, bussfotointresset var då i sin linda så det blev mest turistbilder! - kan nog plocka fram en snygg bild med spårvagn dock =)