Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Nja, jag tror inte att särskilt många bland den icke-diggande pöbeln skulle protestera mot själva utformingen av gaturummet som Olles bild visar - under förutsättning att det inte försvårar de egna dagsbehoven. Sedan kan man alltid argumentera att spårvägsprojekt är att kasta pengar i sjön då dessa istället bör användas till att bygga samhällsekonomiskt olönsamma ringtunnelbanor, stadsmotorvägar och parkeringshus. För att inte tala om de stackars svältande barnen i Afrika som lider av HIV och malaria...Johan Eriksson skrev:Egentligen kanske borde jag hålla helt tyst och göra som Olle:
En bild säger mer än tusen ord och det är påfallande hur få (negativa) kommentarer Olles bilder i denna stil får. Det läser jag som att de flesta faktiskt -och sen hur mycket debatt och meningsskiljaktligheter det än varit när det väl kommit till kritan att applicera det som finns på på bilderna på olika linjer i olika städer i Sverige/Norden- som att majoriteten av forumets läsare är för det här även hemma hos oss!
Ett mycket gott betyg både till dina bilder och din "retorik", även om en sådan kanske aldrig varit medveten!
Tack, jo det är väl som så att folk får tänka efter själva, och klarar de inte det så är det ändå meningslöst att skriva dem på näsan. Appropå retoriken.Johan Eriksson skrev:
Ett mycket gott betyg både till dina bilder och din "retorik", även om en sådan kanske aldrig varit medveten!