Rejv-fest i Kymlinge
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Rejv-fest i Kymlinge
Någon som känner till om det varit rejvfest inne på Kymlinge station i våras?? Dvs den 18 maj??
De kan väl knappast haft tillstånd av SL eller?
Vad tyckte föraren som kanske höll på att köra över ngn?
De kan väl knappast haft tillstånd av SL eller?
Vad tyckte föraren som kanske höll på att köra över ngn?
Re: Rejv-fest i Kymlinge
Eh... vad tror du själv?grepen skrev:De kan väl knappast haft tillstånd av SL eller?
Samma här, vad tror du föraren känner, när det vinglar omkring en massa knarkpåverkade ungdomar på en plats där det inte ska finnas någon alls, bara någon meter rån plattformskanten å han kör i 80 km/h?grepen skrev:Vad tyckte föraren som kanske höll på att köra över ngn?
Svaren är nog ganska så självklara, anser jag...
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Rejv-festen
Det hindrar väl inte att någon kan komma in på området, men festen ser i alla fall ut att varit utanför spårområdet.
Dan
Dan
Ravefesten.
... jag är vän med en av dom som var på denna fest.
- dom befann sig inte på plattformen denna kväll utan nedanför mellan bropelarna (majoriteten iallafall).
- Dom blev bortsjasade av polisen runt 5 på morgonen.
Utan att något fall av överträde hade rapporterats.
- dom befann sig inte på plattformen denna kväll utan nedanför mellan bropelarna (majoriteten iallafall).
- Dom blev bortsjasade av polisen runt 5 på morgonen.
Utan att något fall av överträde hade rapporterats.
En trogen resänär från linje 10.
Det springer alltid omkring folk på Kymlinge station, är det inte knark påverkade personer så är det "konst" intresserade ungdommar. KYM N-ut är inga problem då man ser stationen på håll, värre är det S-ut då man dels bländad av solen, dels av mörkret (det tar tid för ögonen att anpassa sig) on det är någon 20 meter in i tunneln är risken stor att föraren inte hinner se personen.
Jag körde den helgen, men kan inte minnas att det var något speciellt. Så de skötte väll sig.
För några år sedan satt det två stycken personer på järvafältet i klädda vitmålade kartonger på skallen med ögon och mun påmålade. DE satt och vinkade i 3 timmar..... Konst installation? eller bara märkligt...
Jag körde den helgen, men kan inte minnas att det var något speciellt. Så de skötte väll sig.
För några år sedan satt det två stycken personer på järvafältet i klädda vitmålade kartonger på skallen med ögon och mun påmålade. DE satt och vinkade i 3 timmar..... Konst installation? eller bara märkligt...

Kymlinge
Jo minsann!
Själv var jag där och tittade för några veckor sen.
En del av Järva-fältet och är ett ställe där många går ut med hunden bl a.
Själv var jag där och tittade för några veckor sen.
En del av Järva-fältet och är ett ställe där många går ut med hunden bl a.
Hundar...
... jag menar, risken är väl större att man kör på en hund där en att man kör på en rave människa eller "konst"(som många vill kalla dom) intresserad tonåring...
- Jag menar med tanke på Kennelklubben i närheten med många lösspringande hundar.

- Jag menar med tanke på Kennelklubben i närheten med många lösspringande hundar.

- stormtranz
Re:Rejv-festen i Kymlinge
Hur länge varade festen i Kymlinge?:roll: 

Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Allmänt om lokaltrafik
Re: Hundar...
Intressant tanke. Jag har ännu inte sett en hund klättra över staketet med taggtråd, eller krypa under staketet med taggtråd, eller klippa sönder staketet. Som en del konstintresserad ungdom/ drogpåverkade har en tendens till att göra.Reco163 skrev:... jag menar, risken är väl större att man kör på en hund där en att man kör på en rave människa eller "konst"(som många vill kalla dom) intresserad tonåring...![]()
Vad jag vet så har betydligt fler ungdommar som influerade av allt från grupptryck till droger blivit träffade av tåg, än hundar.
Vi ses på linje 10.
errrrrh!?
Meeen eerrrrh, säg till om jag har fel... sitter ingen taggtråd UNDER staketet!? - Senaste gångerna jag varit där har det inte det.Jag har ännu inte sett en hund klättra över staketet med taggtråd, eller krypa under staketet med taggtråd, eller klippa sönder staketet.
Samt, en hund behöver inte mycket för att komma in, ett litet hål eller en ojämnhet i staketet/marken räcker gott och väl.
Samt att hundar om dom nu mot förmodan vill faktiskt kan gräva (mindre troligt men ändå).
För övrigt, tro me f*n att du inte sett det, du sitter väl inte precis där 24*7 och väntar o kollar!? - jag menar nåt mer värdelfullt måste du ha för dig i livet!?
Haha, "Vi syns vi på linje10" - Vad menar du med det!?
Ta inte detta som att jag alltid svarar på detta sätt, men kändes som du liksom försökte få mig o verka i dålig dager.
- stormtranz
Rejv-festen i Kymlinge
Vet någon hur många personer var med på Rejv-festen i Kymlinge?

Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Allmänt om lokaltrafik
Re: errrrrh!?
Jovisst, åtminstone på bana 1 och 2 så finns det, av någon anledning så sitter staketet cirka 10 cm ovanför marken. Mellan marken och staketet sitter då en taggtråd för att hindra obehöriga att ta sig in under staketet. Även för att på ett smidigt sätt jämna ut ohämnheter på marken. Om det inte finns vid Kymlinge ska jag inte svära på. Skriver du att det inte är så så tror jag på dig. Jag kör ju trots allt bara förbi....Meeen eerrrrh, säg till om jag har fel... sitter ingen taggtråd UNDER staketet!? - Senaste gångerna jag varit där har det inte det.
Som du skriver det är inte troligt att en hund gräver sig under staketet. Ett litet hål är mer troligt. Men var kommer hålet ifrån? Det tar många. många år för ett staket att utveckla ett hål av rost tex. Oftast får staketet hjälp av någon hjälpsam person.Samt, en hund behöver inte mycket för att komma in, ett litet hål eller en ojämnhet i staketet/marken räcker gott och väl.
Samt att hundar om dom nu mot förmodan vill faktiskt kan gräva (mindre troligt men ändå).
Helt rätt!För övrigt, tro me f*n att du inte sett det, du sitter väl inte precis där 24*7 och väntar o kollar!? - jag menar nåt mer värdelfullt måste du ha för dig i livet!?
Väldigt enkelt. Det står "bor efter linje 10" på din användar profil. Vad står det som användarnamn på mig? Jo, Tutf tub 3. det är ju då internspråk för "tunneltågförare tunnelbana 3". Någon gång åker du med det tåget jag kör. Naturligtvis utan att någon av oss vet om det.Haha, "Vi syns vi på linje10" - Vad menar du med det!?
Nej då, det var inte min avsikt. Men att dra en parallel mellan äventyrlystra ungdommar mot hundar var lite långsökt tyckte jag.Ta inte detta som att jag alltid svarar på detta sätt, men kändes som du liksom försökte få mig o verka i dålig dager.
Jag kan ju nämna att jag sett rådjur/harar/ekorrar/råttor/fåglar/folk med mera på spåret. Hitills är det bara folket som är där av en anledning som inte kommer utav att de vill ha mat. Jag tror inte att en hare utövar kl-tt-r eller pissar bakom likriktarstationerna för att de tycker det är kul eller har ett behov. Så det var inget illa menat.
[/quote]