Scania cr 112 fra i går

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
radeon
Kontakt:

Scania cr 112 fra i går

Inlägg av radeon »

centralstationen

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Kronobergarn
Kontakt:

Inlägg av Kronobergarn »

Vilka kanon bussar... & bilder... detta är sköna bussar :wink:
Användarens profilbild
Ivers1991
Kontakt:

Inlägg av Ivers1991 »

Sommartrafiken bjuder ofta på sådana vagnar. Som jag tidigare har nämnt börjar det bli en stund sedan dessa vagnar var nya...

Faktisk är de från 1983 och 1984...
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.

Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
radeon
Kontakt:

Inlägg av radeon »

Tackar :)

Jeg tror denna er den gamlaste cr112 i Trondheim

Bild
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Tyder ju starkt på att Team Trafikk har väldigt dålig ekonomi...
Eller finns det inget mål för "låggolvshysterin" i Trondheim
Sådana rishögar på runt 20 år, skulle jag inte ens betala ett månadskort för...

Men så bor man ju inte där heller...
Användarens profilbild
simonbertilsson

Inlägg av simonbertilsson »

Det här är ju sjukt. 25 år gamla risiga bussar i normal trafik i ett i-land. Hur kan det tillåtas?
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

simonbertilsson skrev:Det här är ju sjukt. 25 år gamla risiga bussar i normal trafik i ett i-land. Hur kan det tillåtas?
Dagens I-landsproblem så att säga... :twisted:
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Byggare Bob skrev:Tyder ju starkt på att Team Trafikk har väldigt dålig ekonomi...
Sådana rishögar på runt 20 år, skulle jag inte ens betala ett månadskort för....
Eller så har firman god ekonomi eftersom de inte slösar bort pengarna på nya bussar i onödan. Tycker att vagnarna ser ut att vara i gott skick! Svenskarna är bortskämda med meningslösa bestämmelser om maxålder på bussar som inte gör någon gladare, tvärtom inbjuder de till att köra sönder vagnparken.
Användarens profilbild
Ivers1991
Kontakt:

Inlägg av Ivers1991 »

daniel_s skrev:
Byggare Bob skrev:Tyder ju starkt på att Team Trafikk har väldigt dålig ekonomi...
Sådana rishögar på runt 20 år, skulle jag inte ens betala ett månadskort för....
Eller så har firman god ekonomi eftersom de inte slösar bort pengarna på nya bussar i onödan. Tycker att vagnarna ser ut att vara i gott skick! Svenskarna är bortskämda med meningslösa bestämmelser om maxålder på bussar som inte gör någon gladare, tvärtom inbjuder de till att köra sönder vagnparken.
TT har inte precis dålig ekonomi, de köpte in tjugo bussar i loppet av förra året. Och till Daniels kommentar, dessa tjugo år gamla vagnar går inte vanligtvis i trafik. Fram tills 17 maj gick som mest bara vagnar från 1990-talet och framåt i trafik. I förbindelse med 17 maj tas oerhört många bussar ut i trafik (eftersom alla skolelever och korps måste fraktas till centrum med buss). Denna period med äldre vagnar har förlängts, kanske eftersom de äldre Scania CR113 har börjat dyka upp med helnya oranga matrisskyltar som tidigare endast setts på L94orna.

De skyltar som finns på t.ex. 616 här under är uråldriga och används inte särskilt mycket. De tilsammans med sina nyare versioner krånglar även en del, känner jag till.

radeon
Kontakt:

Inlägg av radeon »

Scania cr112 er den mest komfortable og stillegåande bussen synes då jeg=P De eldre bussene er kun Ekstrabusser mandag-fredag.

På detta bildet er det vises kun nye busser, som er ett vanlig syn dagligdags.

Bild
Användarens profilbild
Ivers1991
Kontakt:

Inlägg av Ivers1991 »

radeon skrev:Scania cr112 er den mest komfortable og stillegåande bussen synes då jeg=P De eldre bussene er kun Ekstrabusser mandag-fredag.

På detta bildet er det vises kun nye busser, som er ett vanlig syn dagligdags.

Bild
...men i dag upphittades 571 ute vid hpl Nardosenteret. En ny sak hos TT är införandet av sk "expressbussar". Nya linjerna 17, 208 och 209 skall gå (nästan) non-stop till ändhållplatsen. En nyhet är även att resenärer utan månadskort eller liknande nekas att komma på bussen...

Samtidigt har jag med mina utökade bussresor i rushtiden insett att "pendellinjen" 8an allt mer förses med äldre Scanior, bland annat 70X och 71X-serierna (1989/90), vilka är ganska slitna...

Skriv svar