Stambaneidyll [Bild]

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
simonbertilsson

Stambaneidyll [Bild]

Inlägg av simonbertilsson »

Jag fick nyligen hem mitt nya teleobjektiv, och det innebar ju naturligtvis en stunds linjefotografering.

Bild
Ett Pågatåg ankommer om en knapp minut, slutstationen Höör

Bild
Det här var en trevlig syn! Tre oranga T44or i mult, som drog på som bara den. Ingenting bakom.

Bild
Ett godståg passerar norrut

Bild
Lugn och ro, som när som helst kan avbrytas av ett tåg som dundrar fram (till kornas förtret).
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
rote

Inlägg av rote »

Gillar stambanesträckan mellan Eslöv - Hässleholm måste jag säga. Där märker man att man är på väg in i granskogsmörkret, men det har inte segrat ännu. En tidig morgon när man passerar i närheten av riskväg 23 längs med Nävlingeåsen är en sån där tågupplevelse man minns, när morgonsolens ljus och beteshagarna bidrog extra mycket till den pastorala stämningen.
Användarens profilbild
Bengt Jönsson
Kontakt:

Inlägg av Bengt Jönsson »

Måste ju varit ett gott muller som känts ända in i ryggmärgen med tre stycken T-44 som drar på för fulla spjäll.... 8)
Approaching the new Suburbia on light-rail track.
Återuppbygg VGJ nu !!
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Lika tjusigt som vanligt :D vilket teleobjektiv är inhandlat då?
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Av exif att döma tippar jag på nå't 70-200.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
simonbertilsson

Inlägg av simonbertilsson »

Tack för alla kommentarer!
Bussmicke skrev:Av exif att döma tippar jag på nå't 70-200.
Så rätt!
EF 70-200 1:4 L IS USM närmare bestämt.
rote skrev:Gillar stambanesträckan mellan Eslöv - Hässleholm måste jag säga. Där märker man att man är på väg in i granskogsmörkret, men det har inte segrat ännu. En tidig morgon när man passerar i närheten av riskväg 23 längs med Nävlingeåsen är en sån där tågupplevelse man minns, när morgonsolens ljus och beteshagarna bidrog extra mycket till den pastorala stämningen.
Ja, men visst är det så. Mellan Höör och Eslöv runt Stehagstrakterna går i min mening den lite diffusa gränsen mellan nordskånsk/småländsk skog och skånsk slätt. Jag är ju daglig pendlare Höör - Malmö, så man har ju lite koll på sträckningen. ;)

Här är förresten en bild från riksväg 23 i höjd med Sösdala, tidigt en söndagsmorgon i början på maj. Jag antar att det var ungefär den här stämningen du menade. :)
Bild
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
Låst