Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
De börjar bli så många att det är svårt att hålla reda på dem. Men jag har för mig att det är vagnar upp till 415 på plats i Gbg, men de sista är förmodligen inte i trafik. De senaste brukar ju underhållas i Rantorget först.
Det är inte svårt att spotta en Sirio längre iaf, och det är inte heller bara på L6 de flesta syns. L4 har en stadig tror jag.
När jag var där nere senast så hade 412an precis kommit ut i trafik och någon vecka efter kom 413 och 414 till Göteborg, sen om dom 2 har komit ut i trafik vet jag inte, och inte heller om det har kommit några mer m32or till Göteborg.
Skönt och höra! Själv blir man sugen på att ta en tur till den underbara staden! Men med ett inhandlat fritidskort som gäller hela sommaren vet man aldrig vad som händer.
Patrik S skrev:Har det gjorts några förändringar/förbättringar (t ex med oljudet från frekvensriktarna) till de senare leveranserna av M32?
Kul att man börjar se vagnarna till vardags.
Oljud? Jag tycker inte att M32's omriktare ljud är speciellt högt, det är bara annorlunda mot vad man är van vid.
Vad jag vet har det inte pillats så mkt med ljudet. Finns andra saker som är mer prioriterade att titta på och hitta lösningar.
//Q
"Computers are like air conditioners, they stop working properly when you open Windows"
Det är inte många som gillar "rymdfärjorna" pga att de för ett himla oväsen, klimatanläggningen fungerar inte och att förarna får ryggproblem med tanke på att de kränger i kurvorna och att det smäller i växlarna.