Ännu en C6h till skrot

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Gäst

Ännu en C6h till skrot

Inlägg av Gäst »

I Hammarby står C6h 2742 plockad.
Gladö nästa snart för den.
JohanB
Inlägg: 555
Blev medlem: måndag 02 september 2002 10:47

Inlägg av JohanB »

Usch då, C6:or får man inte skrota hur som helst, C13 däremot... Hade den nåt allvarligt fel?
Användarens profilbild
Kvarne
Inlägg: 800
Blev medlem: lördag 23 november 2002 16:53

Inlägg av Kvarne »

JohanB skrev:Usch då, C6:or får man inte skrota hur som helst, C13 däremot... Hade den nåt allvarligt fel?
Nej nu fick du det om bakfoten! Tvärtom är det!
C13 är en mycket fin vagnstyp så det är mycket synd att den snart är borta.... :cry:

C6orna däremot är inte alls lika fina och bra..... :roll:
Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
tutf tub 3

Inlägg av tutf tub 3 »

C6H vagnarna gick bra på bana tre. Observera gick. De gick bra när de var servade och sköttes enligt de gällande intervaller som Ö1, Ö2 med mera. Efter alla vagnbyten med bana två så gick C6H vagnarna sämre och sämre. Nu är det skrotvagnar likt övriga äldre vagnar. För många kockar som inte tar hand om soppan skulle man kunna säga. varken tid, pengar, ork eller lust finns.

C13 gick bra på bana ett tycker jag. Visst fanns det förberedandebroms i vagnarna men det var lite av en vane sak att kunna köra med det. Huvudsaken var att man kunde banan och visste var impedanserna låg. Jag kan på rak arm minnas många sträckor där det räckte att lägga körspakarna i 0 läge för att sänka hastigheten från 70 till 50. Fridhemsplan - Thorildsplan var en bra sträcka. Innan de förstörde allt genom att pula ner ATP systemet som har ett fallande värde.

Allt handlar om pengar.

Trist för den gamle vagnen (vilken jag kört.)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Även C6h 2780 står plockad i Hammarby.
Samt två C13 också
Fredrik Klint
Inlägg: 251
Blev medlem: fredag 20 december 2002 19:19
Ort: Brandbergen - Haninge

Inlägg av Fredrik Klint »

Vänta lite nu... 2780 är väl parkopplad med 2786...? I så fall bör den också vara på väg till skroten??? Nästa C13 som slopas kommer att bli 1220 & 1252, enligt uppgift. Den som lever får se!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Noterade en skoj en sak. I och med alla vagn skiften mellar 2an och 3an. Så kör tågen omkring med blanka frontdestination skyltar. Det kanske anses vara förmycket jobb med att byta rullarna? Men varför köra bana 3 vagnarana till 2an? Snart kommer väll C9orna att gå i blandtåg med C6H vagnar på 2an...

Dessutom C13/15 vagnarna som kommer från 1an och hamnat på 3an. Undrar hur länge de klarar av att gå på 3an. Med tanke på växellådorna och att vagnarna är strypta till 70 Km/h. De tar ju stryk i backarna på 3an. Men men, någon har säkert ett bra svar på det...

Tjossan :wink:
Användarens profilbild
Kvarne
Inlägg: 800
Blev medlem: lördag 23 november 2002 16:53

Inlägg av Kvarne »

Fredrik Klint skrev:Vänta lite nu... 2780 är väl parkopplad med 2786...? I så fall bör den också vara på väg till skroten??? Nästa C13 som slopas kommer att bli 1220 & 1252, enligt uppgift. Den som lever får se!
:cry:

Tråååkigt! 1252 är grön 1220 är blå....

Fredrik, vet du om fd mätvagnen 1218 finns kvar...eller är den skrotad...?

Hur många gröna vagnar finns kvar?
Hur många C13H överhuvudtaget finns kvar? :cry: :(
Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Användarens profilbild
/jes
Inlägg: 737
Blev medlem: onsdag 09 oktober 2002 12:33

Inlägg av /jes »

Åkte med 1218 för någon månad sedan på linje 13.
Skriv svar