Skoj! Första gången jag ser den. Ska komma upp sådana skyltar i Växjös södra förort Teleborg i sommar (om det inte redan har kommit, har inte varit där än på ett tag). Har du sett 60 också?
Skoj! Första gången jag ser den. Ska komma upp sådana skyltar i Växjös södra förort Teleborg i sommar (om det inte redan har kommit, har inte varit där än på ett tag). Har du sett 60 också?
Skyltarna ska nog vara likadana som de är nu. Har inte hört något annat.
Oh nej, 40-60-80 och 100 är på ingång till Sverige, tro inget annat! - har dock inte sett nån 60-skylt ännu!
Obligatorisk nördfakta - Ägare av: Nikon D80, Canon EOS400D, Sony DSC-W1, Sony DSC-T9, Panasonic DMC-FZ30, Panasonic DMC-TZ2
Än så länge dock begränsat till vissa pilotkommuner som får testa. Sedan gäller väl hela registret från 20 km/h upp till 120 km/h (och inte bara 40-100) som har föreslagits för vissa motorvägar. Alla hastigheter lär nog inte heller provas.
Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio« For I am a bear of very little brain, and long words bother me
ligga sen med stomlinje 17 eller nåt och sedan behöva puttra i 40 km tycker jag är både lite jobbigt och störande... men men det är väll bara att hålla igen och tänka positivt...
PS: Polisen bruka stå bakom busken/husknuten och plocka fortkörare in mot C...
Coppas skrev:Än så länge dock begränsat till vissa pilotkommuner som får testa. Sedan gäller väl hela registret från 20 km/h upp till 120 km/h (och inte bara 40-100) som har föreslagits för vissa motorvägar. Alla hastigheter lär nog inte heller provas.
LÅ1 skrev:"Gånghastighet" är väl långsammare än det som normalt kallas att köra i krypfart! Tror jag!
Inom järnvägen finns begreppet "sakta gånghastighet" (1,8 km/h) som lustigt nog är långsammare än "krypfart" (max 10 km/h).
Krypfart är ett uttryck som funnits länge innom trafiken, och har betytt krypfart i jämförelse med fordonets normala marschfart. Gånghastighet är däremot relaterad till människans normala förflyttningshastighet. Därför tycks dessa två hastighetsbeskrivningar inte riktigt rätt relaterade till varandra!
Kantorn skrev:
Oh nej, 40-60-80 och 100 är på ingång till Sverige, tro inget annat! - har dock inte sett nån 60-skylt ännu!