Inte helt nöjd, men ändå värt att visa.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Tack!M224 skrev:Helt underbar bild, men tyvärr, jag ser ingen alls vits med HDR.
Dina bilder är mycket trevligare utan HDR-trams.
Öööh? Det är ju jättetrevligt med variation. HDR är kanske inte optimalt när man ska återge verkligheten, men det ger definitivt en fräck konstnärlig effekt.M224 skrev:Helt underbar bild, men tyvärr, jag ser ingen alls vits med HDR.
Vad räknar du som högt dynamiskt omfång då, jag skulle vlija påstå att en digitalkamera med sensor modell icke fullformat(inte ens en sådan får bra täckning jämfört med analoga eller framförllt det mänskliga ögat) inte klarar av att återge det som är på bilden Yujin visar.M224 skrev:HDR står väl för "High Dynamic Range?" Jag ser inte att t.e.x just denna bild har dom ingredienserna. Det är bara min åsikt att jag inte tycker att HDR passar på just SL-bussar.simonbertilsson skrev:Himla effektfullt!
Öööh? Det är ju jättetrevligt med variation. HDR är kanske inte optimalt när man ska återge verkligheten, men det ger definitivt en fräck konstnärlig effekt.M224 skrev:Helt underbar bild, men tyvärr, jag ser ingen alls vits med HDR.
Vanliga användare kan bara redigera sina gamla inlägg, inte ta bort dem helt. Undantaget är om inlägget är sist i en tråd, vilket är praktiskt då man upptäcker att man har skrivit inlägget i fel tråd eller startat en ny tråd i fel del av forumet.Olaf Lindström skrev:Ändrat: Inlägget som skrevs tidigare av M224 verkar inte vara kvar, så min kritik blir lite meningslös, tråkig användning av edit-funktionen eller jag som inte ser inlägget![]()
Yes, jag ångrade mitt inlägg. Jag ansåg att jag drog fram lite hårt, klart att Yujin ska fortsätta lägga ut HDR bilder.NerdBoy skrev:Vanliga användare kan bara redigera sina gamla inlägg, inte ta bort dem helt. Undantaget är om inlägget är sist i en tråd, vilket är praktiskt då man upptäcker att man har skrivit inlägget i fel tråd eller startat en ny tråd i fel del av forumet.Olaf Lindström skrev:Ändrat: Inlägget som skrevs tidigare av M224 verkar inte vara kvar, så min kritik blir lite meningslös, tråkig användning av edit-funktionen eller jag som inte ser inlägget![]()
Min gissning är därför att M224 ångrade sig och tog bort sitt inlägg medan du skrev ditt svar.
Himlen blir oftast helt onaturlig på HDR-bilder. Ungfär som att man tänker sig att en naturkatatrof skett, eller att bilden är fotad på en annan planet. Lite Star Trek över det hela.yujin skrev:Tycker att himlen är vackrare (obs! inte naturligare) när man gör HDR bilder, annars ser bilden något brusigare och färgmättning är helt ur kontroll...