Från mitt besök i Helsingborg-Helsingør [15 bilder]

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andreas Ljungqvist
Kontakt:

Från mitt besök i Helsingborg-Helsingør [15 bilder]

Inlägg av Andreas Ljungqvist »

Gjorde en fotoresa i början av denna månad
Senast redigerad av Andreas Ljungqvist den söndag 20 maj 2007 19:28, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh
Andreas
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

Fina bilder, men varför inte göra dem lite större så att man kan se något utan att behöva klicka upp ett nytt fönster (och förstora det och sedan stänga ner det) varje gång?
Användarens profilbild
Andreas Ljungqvist
Kontakt:

djth skrev:Fina bilder, men varför inte göra dem lite större så att man kan se något utan att behöva klicka upp ett nytt fönster (och förstora det och sedan stänga ner det) varje gång?
Tack ska du ha
Enkelt min vän, jag hade stora bilder här innan men eftersom dessa var 900 i bredd fick jag inte visa dessa här för någon eller några... Jag använder mig av denna bredd för att jag tycker 800 är för litet... Jag fick sedan ett par mail från medlemmar som saknade mina bilder och jag kom därför fram till denna lösning...
Mvh
Andreas
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

Andreas Ljungqvist skrev:
djth skrev:Fina bilder, men varför inte göra dem lite större så att man kan se något utan att behöva klicka upp ett nytt fönster (och förstora det och sedan stänga ner det) varje gång?
Tack ska du ha
Enkelt min vän, jag hade stora bilder här innan men eftersom dessa var 900 i bredd fick jag inte visa dessa här för någon eller några... Jag använder mig av denna bredd för att jag tycker 800 är för litet... Jag fick sedan ett par mail från medlemmar som saknade mina bilder och jag kom därför fram till denna lösning...
Men 120 känns inte för litet?

"Thumbnails" på 800 och klickbara bilder på 900, vore inte det en bra lösning? :)
Användarens profilbild
Andreas Ljungqvist
Kontakt:

djth skrev:
Tack ska du ha
Men 120 känns inte för litet?

"Thumbnails" på 800 och klickbara bilder på 900, vore inte det en bra lösning? :)
Du har helt rätt, men jag gör det enkelt för mig o tar thumb's från mitt internetalbum... :wink: Orkar inte göra några egna..
Mvh
Andreas
Jonas Sandqvist

Inlägg av Jonas Sandqvist »

Dom blir helt perfekta! Vad klagas det för? Gör som jag, använd brillor :lol: :wink:
Användarens profilbild
simonbertilsson

Inlägg av simonbertilsson »

Trist att misshandla bilder med så hög klass på det viset...
Tyvärr orkade jag inte titta på alla bilderna. Du kunde väl åtminstone se till att man slipper få upp bilderna i ett nytt fönster.
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
Användarens profilbild
Andreas Ljungqvist
Kontakt:

simonbertilsson skrev:Trist att misshandla bilder med så hög klass på det viset...
Tyvärr orkade jag inte titta på alla bilderna. Du kunde väl åtminstone se till att man slipper få upp bilderna i ett nytt fönster.
Va e de frågan om?? Här blir man avvisad för att man har för stora bilder.. För att sedan i nästa sekund ta de thumbs som finns i mitt webalbum (för att förenkla) Jag har ett liv oxå.. Men nu har jag fan fått nog.. Passar de inte så skit i de då.. De va de sista bilderna jag visar på detta stället..
Mvh
Andreas
Användarens profilbild
Andreas Ljungqvist
Kontakt:

Jonas Sandqvist skrev:Dom blir helt perfekta! Vad klagas det för? Gör som jag, använd brillor :lol: :wink:
De klagas för fan alltid på något.. Tack för ditt stöd men nu har jag krusat färdigt här.. Klubben för inbördes får leka vidare med sina 800 x 600 bilder, finns ju som tur är andra media att visa sina bilder i...
Mvh
Andreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Du vet Andreas, det finns alltid Kverulanter..
Jah har inga synpunkter på tumnaglar etc..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
simonbertilsson

Jag har absolut inga problem med att bilderna råkar vara några pixlar för breda. Värre är det när man måste klicka upp varenda för att kunna titta.
Det som verkligen irriterar mig är folk som inte kan kompromissa och förstå sig på de regler/råd som är uppsatta.

Om det är så viktigt för dig att bilderna är 900 px breda (vilket jag visserligen inte förstår mig på) istället för 800, så visst. Visa dem, då det ju är bättre än inget alls. Det är faktiskt oftast rätt fina och intressanta bilder.
Det ultimata sättet att slakta ett bildinlägg är ju dock att förminska ner bilderna till tumnaglar, och sedan fixa så att man måste klicka upp varenda bild i ett nytt fönster för att kunna titta. Tyvärr alltså. Det är tidsödande och jobbigt. Särskilt just det att det tvunget ska komma i ett nytt fönster.

Som sagt. Det är tråkigt om man inte ska kunna titta på dina fina bilder här, bara på grund av en sådan skitsak som 100 pixlar hit eller dit!
Användarens profilbild
Andreas Ljungqvist
Kontakt:

simonbertilsson skrev:Jag har absolut inga problem med att bilderna råkar vara några pixlar för breda. Värre är det när man måste klicka upp varenda för att kunna titta.
Det som verkligen irriterar mig är folk som inte kan kompromissa och förstå sig på de regler/råd som är uppsatta.

Om det är så viktigt för dig att bilderna är 900 px breda (vilket jag visserligen inte förstår mig på) istället för 800, så visst. Visa dem, då det ju är bättre än inget alls. Det är faktiskt oftast rätt fina och intressanta bilder.
Det ultimata sättet att slakta ett bildinlägg är ju dock att förminska ner bilderna till tumnaglar, och sedan fixa så att man måste klicka upp varenda bild i ett nytt fönster för att kunna titta. Tyvärr alltså. Det är tidsödande och jobbigt. Särskilt just det att det tvunget ska komma i ett nytt fönster.

Som sagt. Det är tråkigt om man inte ska kunna titta på dina fina bilder här, bara på grund av en sådan skitsak som 100 pixlar hit eller dit!
Så du tycker att jag ska sitta o ändra mina 6-700 bilder till 800 pix?? Icke, jag kör 900 rak av i alla forum/media mm..

Det som verkligen irriterar mig är små besservissrar som ska lägga sig i saker som inte angår dom.. Är mina bilder för små o för jobbiga att titta på så skit i o titta då..

Jag bryr mig inte ett skit om vad du tycker ändå, men du har satt spiken i kistan på mn bildvisning här, trist attityd bara...
Mvh
Andreas
Användarens profilbild
Andreas Ljungqvist
Kontakt:

Bussmicke skrev:Du vet Andreas, det finns alltid Kverulanter..
Jo de e ju så, hade ju slutat visa här men tänkte detta var ju ett sätt.. Men de finns ju fler ställe där ingen gnäller...
Mvh
Andreas
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

Andreas Ljungqvist skrev:skit i o titta då.. Jag bryr mig inte ett skit om vad du tycker ändå

trist attityd bara...
Trist attityd var ordet ja. :)

Det påminner lite om jourbutiken där jag bodde förut. De hade öppettider som inte passade någon. Ägaren ansåg att man fick handla när han hade öppet eller gå någon annanstans. Vilket självklart var precis vad folk gjorde, gick någon annanstans alltså. 8)

Andreas, det råkar inte vara vårt fel att det finns en standard som passar för de flesta att se bilder i. Vi kan inte köpa nya datorer eller programmera om kodningen i det forum vi läser. Om du vill att många ska se dina bilder, presentera dem då på ett sätt som gör att vi kan se dem enkelt. Annars tittar vi naturligtvis på andras bilder och "skiter i" dina.

Det handlar enligt min mening mer om logik än attityd.

Peace and love.
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Till en viss gräns kan det vara charmigt att bara köra sitt eget race och strunta i alla andra :D

Men bortom den blir det nog bara löjligt...
Användarens profilbild
Andreas Ljungqvist
Kontakt:

djth skrev:
Andreas Ljungqvist skrev:skit i o titta då.. Jag bryr mig inte ett skit om vad du tycker ändå

trist attityd bara...
Trist attityd var ordet ja. :)

Det påminner lite om jourbutiken där jag bodde förut. De hade öppettider som inte passade någon. Ägaren ansåg att man fick handla när han hade öppet eller gå någon annanstans. Vilket självklart var precis vad folk gjorde, gick någon annanstans alltså. 8)

Andreas, det råkar inte vara vårt fel att det finns en standard som passar för de flesta att se bilder i. Vi kan inte köpa nya datorer eller programmera om kodningen i det forum vi läser. Om du vill att många ska se dina bilder, presentera dem då på ett sätt som gör att vi kan se dem enkelt. Annars tittar vi naturligtvis på andras bilder och "skiter i" dina.

Det handlar enligt min mening mer om logik än attityd.

Peace and love.
Har alltid kört mitt race o kommer alltid köra de.. Det finns andra forum..
Mvh
Andreas
Användarens profilbild
simonbertilsson

simonbertilsson skrev:Jag har absolut inga problem med att bilderna råkar vara några pixlar för breda. Värre är det när man måste klicka upp varenda för att kunna titta.

Så du tycker att jag ska sitta o ändra mina 6-700 bilder till 800 pix?? Icke, jag kör 900 rak av i alla forum/media mm..

Det som verkligen irriterar mig är små besservissrar som ska lägga sig i saker som inte angår dom.. Är mina bilder för små o för jobbiga att titta på så skit i o titta då..

Jag bryr mig inte ett skit om vad du tycker ändå, men du har satt spiken i kistan på mn bildvisning här, trist attityd bara...
Lite overkill att sitta och ändra sitt bildarkiv så. Hoppas ingen blir sårad om du lägger upp dina redan färdiga bilder i bredden 900 px.
Jag tror de menar att det räcker om du går över till 800 px så att dina nya bilder hädanefter blir i den bredden.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Bussmicke skrev:Du vet Andreas, det finns alltid Kverulanter..
Jo de e ju så, hade ju slutat visa här men tänkte detta var ju ett sätt.. Men de finns ju fler ställe där ingen gnäller...
välkommen till Buss Snack..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Jonas Sandqvist skrev:Dom blir helt perfekta! Vad klagas det för? Gör som jag, använd brillor :lol: :wink:
De klagas för fan alltid på något.. Tack för ditt stöd men nu har jag krusat färdigt här.. Klubben för inbördes får leka vidare med sina 800 x 600 bilder, finns ju som tur är andra media att visa sina bilder i...
Ja, som tur är. Hej då!
Olaf Lindström
Kontakt:

Inlägg av Olaf Lindström »

Några funderingar från mitt håll, hoppas att Andreas läser men det är väl tveksamt om han nu avslutat sin tid här.

1. Varför visar man bilder om man totalt skiter i vad andra tycker, eller är det just så att Simon Bertilssons åsikter är totalt ointressanta?(för att de innehåller kritik, konstruktiv sådan)

Hade någon sagt åt mig att popup-fönster(som det tydligen gäller?) är irriterande och att bilderna helst ska synas större så hade jag tagit åt mig, för om ingen tittar kan jag likväl lägga dem direkt i någon mapp
utan att redigera dem alls, vitsen är ju att andra ska se dem när man publicerar dem på forum såväl som Internet ö.h.t!

2. Reglerna finns där av ett skäl, någonstans drar man gränsen och klarar man inte av reglerna så får man väl undvika att vistas här, eller så kör man det, i mina ögon, klokare valet och anpassar sig.

Jag har många bilder som är 1000px breda för att det passar mig bättre men jag tror inte några detaljer skulle bli direkt sämre i 800px, ska jag visa en bild här så kör jag bara ett litet macro i Photoshop och bilden platsar enligt reglerna som finns.

3. Ta en funderare på hur du behandlar folk, någon som kommer med kritik kanske kan tyckas lite otrevlig ibland men det i det verkliga livet
så kommer du upptäcka att inte allting är som en själv alltid vill och det
måste man lära sig att leva med.

Tack på förhand och hoppas du fortsätter visa bilder,
Mvh: Olaf Lindström
Fotograf Olaf Lindström
Skriv svar