Vad är egentligen vitsen med mångkultur?

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
sputnik

Re: Vad är egentligen vitsen med mångkultur?

Inlägg av sputnik »

DrMerkwurdigliebe skrev:
Sverige var världens fjärde rikaste land per capita! [...]
Därefter har det hänt något radikalt.

Måste bero på alla sverigedemokrater som plötsligt får gå lösa i samhället och kosta pengar ;-)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 26,00.html

(förlåt, men jag kunde inte låta bli)
Snacka om att kasta sten i glashus!!! "Den som är utan synd..." (Joh. 8:7)

(Jag kan ta bergspredikan också, men det skulle bli drygt och långt. :wink: )

SD visar hur mycket koll de har. Dessutom var det en sverigedemokrat som "skulle vilja flytta till ett land som inte tog emot några invandrare".
VeVen

Inlägg av VeVen »

sputnik skrev:
DrMerkwurdigliebe skrev:
Sverige var världens fjärde rikaste land per capita! [...]
Därefter har det hänt något radikalt.
Måste bero på alla sverigedemokrater som plötsligt får gå lösa i samhället och kosta pengar ;-)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 26,00.html

(förlåt, men jag kunde inte låta bli)
Snacka om att kasta sten i glashus!!! "Den som är utan synd..." (Joh. 8:7)

(Jag kan ta bergspredikan också, men det skulle bli drygt och långt. :wink: )

SD visar hur mycket koll de har. Dessutom var det en sverigedemokrat som "skulle vilja flytta till ett land som inte tog emot några invandrare".
Hehe!

Vetderbörande var kanske inspirerad av invandrardebatten i Frankrike, där Brigitte Bardot utbrast nåt i stil med: " Om de inte sätter stopp för dessa invandrare, så flyttar jag utomlands!"

påpekar VeVeN
poktirity

Inlägg av poktirity »

Det är ju knappast förvånande. Missnöjespartier som SD brukar ju få störst stöd bland de som har störst anledningen till att vara missnöjda med sin egen tillvaro t.ex. sjukpensionärer.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

sputnik skrev: SD visar hur mycket koll de har. Dessutom var det en sverigedemokrat som "skulle vilja flytta till ett land som inte tog emot några invandrare".
Det är kanske inte så tokigt som det låter! Beror lite på hur man tolkar invandrare! Om det finns EU-länder som inte tar emot invandrare från länder utanför EU så är det ju nästan möjligt! Men han blir ju trots det invasndrare själv!

Att de inte vill ha hit en massa invandrare som "lever på bidrag" är kanske för att de är rädda att det inte skall bli pengar över till deras egna bidrag? :roll:
Användarens profilbild
Martin

Inlägg av Martin »

Siffran 100 000 invandrare per år undrar jag lite över. För 35 år sedan fanns det ca 8,2 milj. inv. i Sverige, farm tills nu borde vår folkmängd vara 11,7 milj. inv. En differans på ca drygt 2,5 miljoner människor mot verkligheten idag. Visst en del av de som kommit hit har dött, men ska man tro trådskaparens meningsfränder så skaffar invandrare fler barn än "svenskar" för att tjäna pengar på bidrag. Och således borde folkmängden vara än större, tack vare de idogt födande kvinnor som kommer hit.

Någon tog upp alkoholkonsumtionens ökande som bidragande faktor till de sociala problem vi har i landet, med bästa vilja i världen kan knappast muslimerna tillskrivas denna ökning. Ska man då tro att de muslimer som kommer hit i stor utsträckning är fundamentalister (som SD m fl vill göra gällande)borde ju alkohol konsumtionen per invånare snarare minskat, eftersom de utgör en så stor del av befolkningen.....
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
sputnik

Inlägg av sputnik »

LÅ1 skrev: Att de inte vill ha hit en massa invandrare som "lever på bidrag" är kanske för att de är rädda att det inte skall bli pengar över till deras egna bidrag? :roll:
Kunde inte sagt det bättre själv! Vilka snyltar på vilka? Det är dags för SD att sopa rent framför sin egen dörr innan de uttalar sig. Eller, som Clapton sjunger i den gamla blueslåten: "Before you accuse me, take a look at yourself".
Låst