C2 b-end versus C3:s both ends...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Busterminal
Inlägg: 35
Blev medlem: onsdag 22 februari 2006 13:33
Ort: Borgå
Kontakt:

C2 b-end versus C3:s both ends...

Inlägg av Busterminal »

http://jlf.fi/galleria/showphoto.php?photo=779

One photo from finnish traffic-forum and the text in the photo says that some C2-cars had similar seating/cab-arragement at B-end that C3-cars had in both ends.
Photo is from C3-car.
Harald
Inlägg: 8801
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Inlägg av Harald »

From the start, all C2 cars had complete cabs with full equipment at both ends. Later, the HS equipment was removed from the B end and finally the controller and the brake valve were replaced by a simple shunting controller. It's also possible that the odd car was rebuilt with a C3 cab at the B end for some reason, but I'm not sure about that.
Användarens profilbild
M224
Inlägg: 5759
Blev medlem: måndag 13 januari 2003 16:38
Ort: Stockholm

Inlägg av M224 »

C2 2051, 2097, 2120 and 2165 had half cabs in B end. They where rebuilt in 1973-1974.
Busterminal
Inlägg: 35
Blev medlem: onsdag 22 februari 2006 13:33
Ort: Borgå
Kontakt:

Inlägg av Busterminal »

M224 skrev:C2 2051, 2097, 2120 and 2165 had half cabs in B end. They where rebuilt in 1973-1974.
How about the B-end, was there just a door to passenger compartment or also the sidedoors to platform from half width drivers cab?
Skriv svar