Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare) Allmänna forumregler
Det är ju bara blågula Connexjackor som fått Connexloggan översydd. Några mörkblå jackor med enbart röda inslag finns nog inte ännu. Byxor med röda flärpar, den fula grå mössan samt den fodrade koftan (se bild) är de enda rena Veoliaplagg jag sett ännu. Jo just, den nya västen med röd rand också.
Hmmm....Var det inte denna skribent som skrev nedvärderande saker om just Veolia...?
Tyvärr är det ju just så här verkligheten ser ut för jobbsökande ungdomar!
Har man kontakter/känningar inom ett företag så är det betydligt lättare att få anställning. För Jim verkar det ha gått hur smidigt som hellst, medans en annan skribent har skickat åtskilliga ansökningar för Spärrvakt, T-baneförare & Spårvagnsförare utan att ens få ett svar överhuvudtaget.
Tråkigt, men inget att göra åt!
Får Gratulera Jim till hans första riktiga Jobb och önska Honom Lycka Till!
Kvarne skrev:medans en annan skribent har skickat åtskilliga ansökningar för Spärrvakt, T-baneförare & Spårvagnsförare utan att ens få ett svar överhuvudtaget.
Bara att söka om och om igen! Ge aldrig upp.
Om sex månader (21-årsdagen) lär du få jobb på Söderort direkt, då du väl kan taxan och linjerna redan? Det blir en snabb linjeutbildning bara du fixar D-kortet.
Ska tilläggas att jag 2002 sökte som spärrvakt, men inget svar kom. Ringde då helt sonika till rekryteringen och frågade hur det låg till.
Då fick jag till svar att de inte behövde spärrvakter, men att de behövde konduktörer på Saltsjöbanan och att där bodde ju jag.
Dagen efter var jag på anställningsintervju. Resten är historia.
Bobjörk skrev:Ska tilläggas att jag 2002 sökte som spärrvakt, men inget svar kom. Ringde då helt sonika till rekryteringen och frågade hur det låg till.
Då fick jag till svar att de inte behövde spärrvakter, men att de behövde konduktörer på Saltsjöbanan och att där bodde ju jag.
Har försökt kontakta rekryteringen men fått till svar att de inte kan ta emot varken mail eller samtal. Det var stört omöjligt att få kontakt med dem!
Bobjörk skrev:Ska tilläggas att jag 2002 sökte som spärrvakt, men inget svar kom. Ringde då helt sonika till rekryteringen och frågade hur det låg till.
Har försökt kontakta rekryteringen men fått till svar att de inte kan ta emot varken mail eller samtal. Det var stört omöjligt att få kontakt med dem!
Ja, han som rekryterade mig jobbar numera som personaledare på Saltsjöbanan...
Tänk att behöva springa runt på ett tåg hela dagarna, när du kunde sitta och dega i en spärr! Eller... ?
Tänk att behöva springa runt på ett tåg hela dagarna, när du kunde sitta och dega i en spärr! Eller... ?
Nej nej, det har varit helt okej, men på sistone har jag börjat trötta på det... men jag har annat på gång.
Nej nej, det har varit helt okej, men på sistone har jag börjat trötta på det... men jag har annat på gång.
Jo, jag räknade med att du föredrog konduktörjobbet före spärrjobbet!
Kvarne skrev:Har försökt kontakta rekryteringen men fått till svar att de inte kan ta emot varken mail eller samtal. Det var stört omöjligt att få kontakt med dem!
Skriv ut en 40 identiska personliga jobbansökningsbrev och skicka in dem varje vardag i två månaders tid.
Iofs blir det 5,50 kr/brev = 220 kr i frimärken...
(leker lite med tanken att komma och fotografera dig på jobbet )
Magnus_J skrev:lvi börjar köra med passagerare i morron och har inte fått någon uniform
det där känner jag igen allt för väl. Jag fick iofs behålla låneuniformen, varför jag fick mer kläder än de andra när jag började. Skönt att inte behöva tvätta lika ofta
(leker lite med tanken att komma och fotografera dig på jobbet )
Magnus_J skrev:lvi börjar köra med passagerare i morron och har inte fått någon uniform
det där känner jag igen allt för väl. Jag fick iofs behålla låneuniformen, varför jag fick mer kläder än de andra när jag började. Skönt att inte behöva tvätta lika ofta
¨
haha.. hmm fotografera mig... det har inge gjort förut
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Kvarne skrev:Hmmm....Var det inte denna skribent som skrev nedvärderande saker om just Veolia...?
Tyvärr är det ju just så här verkligheten ser ut för jobbsökande ungdomar!
Har man kontakter/känningar inom ett företag så är det betydligt lättare att få anställning. För Jim verkar det ha gått hur smidigt som hellst, medans en annan skribent har skickat åtskilliga ansökningar för Spärrvakt, T-baneförare & Spårvagnsförare utan att ens få ett svar överhuvudtaget.
Får Gratulera Jim till hans första riktiga Jobb och önska Honom Lycka Till!
Tack
känner inga på connex/Veolia.. Eller bara några tub förare på bana 1 och 3 samt några spärrvakter, men inga av dom vet att jag har fått jobb där.
så jag vet inte vad dom gillade, efter som jag typ inte hade skrivitsått på mitt CV, utan bara lite om skolan och intressen
Ska hämta ut Uniform, Företagskort och Nycklar idag
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB