Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare) Allmänna forumregler
6 st naturbilder från min sida kommer här. Orkar inte skriva de exakta tidpunkterna men de är alla utom den sista tagna under förra sommaren. Den sista är tagen för några dar sedan.
Fasen så duktig du är.
Min tanke med tråden var i första hand att man skulle lägga ut en bild per dag så inte tråden sväller för snabbt men ibland gör det inget att man lägger någon extra.
En bild från Påskhelgen..
Senast redigerad av Bussmicke den fredag 20 april 2007 0:26, redigerad totalt 1 gånger.
RR skrev:Hallå där!
Nu är ju detta ett kollektivtrafikforum, så jag föreslår att naturfotograferna försöker komponera sina naturbilder med inslag av kollektivtrafik i en eller annan tappning. Och endast det. Annars borde vi kanske länka oss till ett annat forum, där naturbilder är huvudnumret?
/Ruggige Ragge
(Nya kaffebryggaren är invigd. Bild kommer med spårvagnsmodell i bakgrunden!)
Tack för beröm, Min tanke med tråden var i första hand att man skulle lägga ut en bild per dag så inte tråden sväller för snabbt.
Vidare var tanken att man kunde hålla sig i en tråd i Ordet är fritt där allt möjligt passar.
Tar jag en naturbild med buss så hamnar den bland bussbilder här.
Nu är ju detta ett kollektivtrafikforum, så jag föreslår att naturfotograferna försöker komponera sina naturbilder med inslag av kollektivtrafik i en eller annan tappning. Och endast det. Annars borde vi kanske länka oss till ett annat forum, där naturbilder är huvudnumret?
/Ruggige Ragge
Tack för beröm, Min tanke med tråden var i första hand att man skulle lägga ut en bild per dag så inte tråden sväller för snabbt.
Vidare var tanken att man kunde hålla sig i en tråd i Ordet är fritt där allt möjligt passar.
Precis. Jag ser "ordet är fritt" som en frizon, där allt som inte rör de andra forumen kan få debatteras och diskuteras.
/Ruggige Ragge
Precis. Jag ser "ordet är fritt" som en frizon, där allt som inte rör de andra forumen kan få debatteras och diskuteras.
Faktum är väl att har det med kollektivtrafik att göra, så har det inte att göra i "ordet är fritt".
Ordet är fritt skrev:Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Jag fortsätter på ekorretemat med ett par bilder från igår:
Dagens dos allmänbildning: när ekorrar blir upprörda, t.ex. för att en NerdBoy kommer för nära eller för att de inte gillar rasslandet från kameran, så ger de ifrån sig ett tjattrande läte, viftar på svansen och stampar med fötterna i grenen där de sitter. Eller som Alice Tegnér uttryckte det: "...hoppa' han från tallegren, stötte han sitt lilla ben, och den långa ludna svansen". Ni som har trott att den stackars ekorren gör sig illa kan allså andas ut.
NerdBoy skrev: Eller som Alice Tegnér uttryckte det: "...hoppa' han från tallegren, stötte han sitt lilla ben, och den långa ludna svansen".
Och då kommer vi till den eviga frågan: Hur kunde han hoppa från tallegren när han satt i granen?
Inga problem. Han hoppade från granen till eken, sedan till alen, till rönnen, till asken och slutligen till tallen. Tro mig, jag försökte följa honom med kameran...
NerdBoy skrev: Eller som Alice Tegnér uttryckte det: "...hoppa' han från tallegren, stötte han sitt lilla ben, och den långa ludna svansen".
Och då kommer vi till den eviga frågan: Hur kunde han hoppa från tallegren när han satt i granen?
Inga problem. Han hoppade från granen till eken, sedan till alen, till rönnen, till asken och slutligen till tallen. Tro mig, jag försökte följa honom med kameran...
Äntligen har jag fått svar på en av mina största existensiella frågor.