Bright light...

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Jonas Strömblad

Bright light...

Inlägg av Jonas Strömblad »

...Big City!

Bild

Hong Kong rockar!
/J
Användarens profilbild
simonbertilsson

Inlägg av simonbertilsson »

Vansinnigt läckert!
Dubbeldäckad spårvagn med trolleystång. Man får verkligen den där asiatiska känslan. Nu blev jag sugen på nudelwok. 8)
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den lördag 18 juni 2011 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
Jonas Strömblad

Nu blev jag sugen på nudelwok.
Bild

Ja, det kan ju vara gott :) Fast jag vet inte om nudlar ingick i denna rätt!
Coolt att knalla genom köket på väg till muggen...

-Vet någon om de fortfarande kör enkeldäckade släp efter?
Vi såg inga släp alls! Behöver ju inte betyda något förvisso, de kanske går på andra tider än de vi var där på.

/J
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Jag var i HK 1997 och såg aldrig släp.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Några bilder..

Bild

Bild

Bild
Fler bilder på hemsidan som kan komma att fyllas på under året om intresse finnes..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Jonas Strömblad skrev:
Bild

Ja, det kan ju vara gott :) Fast jag vet inte om nudlar ingick i denna rätt!
Coolt att knalla genom köket på väg till muggen...

-Vet någon om de fortfarande kör enkeldäckade släp efter?
Vi såg inga släp alls! Behöver ju inte betyda något förvisso, de kanske går på andra tider än de vi var där på.

/J
Rent av sagt opraktiskt,ohygeniskt att placera toan efter köket, eftersom det blir en massa spring igenom och det kommer in en massa oönskbara bakterier och dylikt i köket om gästerna måste passera köket för att nå toaletten!
Jonas Strömblad

Rent av sagt opraktiskt,ohygeniskt att placera toan efter köket, eftersom det blir en massa spring igenom och det kommer in en massa oönskbara bakterier och dylikt i köket om gästerna måste passera köket för att nå toaletten!
Javisst! Svenska myndigheter hade nog haft ett och annat att anmärka på om de fått... :)
/J
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Jonas Strömblad skrev:
Javisst! Svenska myndigheter hade nog haft ett och annat att anmärka på om de fått... :)
/J
De hade satt lås och bom för hela köket!
Jonas Strömblad

Ja, helt klart. Men samtidigt är det inte många ställen utanför Sveriges gränser som skulle få servera mat om man använde svenska regler överallt. Är de inte våra regler lite väl hårda? Ibland undrar jag om inte vi blir mer sjuka av att ha så rent som vi har det?

Fast nu börjar det bli lite långt ifrån Lokaltrafik :)

/J
poktirity

Inlägg av poktirity »

Hong Kong är förmodligen världens häftigaste plats! Både öst- och västkänsla, gammalt och modernt. Sen är det galet varmt också 8)
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Jonas Strömblad skrev:
Ja, helt klart. Men samtidigt är det inte många ställen utanför Sveriges gränser som skulle få servera mat om man använde svenska regler överallt. Är de inte våra regler lite väl hårda? Ibland undrar jag om inte vi blir mer sjuka av att ha så rent som vi har det?

/J
Vill du hellre äta mat från ett sunkigt och ett kök som säg, bara städats varanan dag? Det skulle inte jag vilja göra, om man vill servera bra mat så gäller det att hålla rent och snyggt runt omkring sig, reglerna är enkla, det är inte speciellt svårt att städa ett kök 2ggr om dagen!
Dessutom riskerar man ju att smitta gästerna med oönskbara sjukdommar om man inte håller rent i köket.
Jag är iaf glad att sverige har hårda regler kring hygienen!
Misssköter man städningen på en restaurang ska man inte ens på arbeta inom restaurang branchen! :wink:
Nu åter till topic!
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Sparkfot skrev:
Jonas Strömblad skrev:

/J
Vill du hellre äta mat från ett sunkigt och ett kök som säg, bara städats varanan dag? Det skulle inte jag vilja göra, om man vill servera bra mat så gäller det att hålla rent och snyggt runt omkring sig, reglerna är enkla, det är inte speciellt svårt att städa ett kök 2ggr om dagen!
Dessutom riskerar man ju att smitta gästerna med oönskbara sjukdommar om man inte håller rent i köket.
Jag är iaf glad att sverige har hårda regler kring hygienen!
Misssköter man städningen på en restaurang ska man inte ens på arbeta inom restaurang branchen! :wink:
Nu åter till topic!
Nä inte riktigt än. Om inte Jourmaster bryter ut denna diskussion...
Visst är det bra med bra hygien. Men sedan hygienhållningen har blivit så ämlans nitisk så har också allergin och överkänsligheten bland befolkningen rusat i höjden. Det ligger faktiskt numera forskningsresultat bakom sentensen "lite skit rensar magen".

Men det får inte gå till överdrift med skiten heller, naturligtvis.

Får se om det återgår till trådordning nu då. Jag kan ju börja med att tycka att bilden i topp på tråden var underbara! En sådan stad!

Jobbigt med vänstertrafik dock. Tänk att det inte går att komma överrens om vilken sida man ska köra på, vare sig det blir höger eller vänster. Men det är ett mindre problem iofs.
Professionell tyckare
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den lördag 18 juni 2011 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Ricke

Inlägg av Ricke »

Sparkfot skrev:
Jonas Strömblad skrev:
Bild

Vad tusan är det så sitter nere vid kockens nedre parti allså vis spis panelen
Mathias Rickman
sitter som ordförande i Uppsala Avd
Warmlandstag@gmail.com
Skriv svar