STREJKVARSEL!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

bruse skrev:
Anonymous skrev: Det heter inte tunnelbaneförare!
Man kan bara köra tåget I tunnelbanan.Alltså heter det:tunneltågförare,tågförare i tunnelbanan,eller bara tågförare men Inte tunnelbaneförare! :twisted:
Petnoga
Jag tycker att du skall titta dels tidigare i detta forum och dels i Svenska Akademiens Ordlista över Svenska Spårket.

/ngn
Skarpsynt! Men enligt SL tub Tri heter det kort och gott "förare".
Sen heter det väl Svenska språket, inte Spårket med inledande versal! :idea: Dubbelfel mao :P

Ska du vara petig, å anmärka på andra, så gör rätt själv! :evil:
Ja du. Det heter faktiskt "svenska språket", dvs. att inte heller ordet "svenska" ska skrivas med inledande versal.

Men men. :twisted:

Mvh Tim
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

TimK skrev:Men men. :twisted:
Mvh Tim
Du ser, det är inte så j-vl- lätt att försöka vara en messerschmidt, när andra gör det bättre :D :lol: :P :shock:
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
stormtranz

Inlägg av stormtranz »

bruse skrev:
TimK skrev:Men men. :twisted:
Mvh Tim
Du ser, det är inte så j-vl- lätt att försöka vara en messerschmidt, när andra gör det bättre :D :lol: :P :shock:
Vad är messerschmidt och vad betyder det? :roll:
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Hahaha! Det heter ju annars besserwisser. Men om man säger messerscmidt, så kommer det alltid en besserwisser å påpekar att det heter besserwisser. han går mao i fällan!

Om du nu vet vad en besserwisser är? En som alltid tror sig veta bäst i alla lägen, å aldrig erkänner sina fel.

Nu är inte jag en besserwisser, för jag vet att jag har rätt, till skillnad från en besserwisser som tror det.

:D :shock: :? 8) :lol:
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Skriv svar