SL buss elände artikelserie i Svd
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
SL buss elände artikelserie i Svd
SLs bussförare bemöter kritiken
http://www.svd.se/dynamiskt/stockholm24 ... 045842.asp
många klagar på SLs bussförare
http://www.svd.se/dynamiskt/stockholm24 ... 040668.asp
http://www.svd.se/dynamiskt/stockholm24 ... 045842.asp
många klagar på SLs bussförare
http://www.svd.se/dynamiskt/stockholm24 ... 040668.asp
Bland klagomålen finns nog alla sorter, från välgrundade till rena okynnesklagomål och klagomål på sådant som inte busschafören kan påverka!

Också ett argument att cykla mot rött!SvD skrev: Läsarreaktionerna är blandade. En läsare anser att busschaufförerna är opålitliga i sin körning och skriver: â€Jag har börjat cykla mot rött för att eliminera risken att hamna där samtidigt som en buss, hellre böter än dödenâ€.

Jag cyklar inte i Stockholm, men jag förstår om cyklisterna är rädda för bussarna! Före en hållplats kan en buss lägga sig mycket nära bakom en cykel, och en stor buss bara några meter bakom bakhjulet känns nog skrämmande! Och hinner bussen stanna om cyklisten skulle köra på något och välta? Men å andra sidan gör många cyklister en massa dödsföraktande manövrar, så de är väl ett modigt släkte!Magnus_J skrev:ja du folk är påhittiga. *S*
vad jag har sett när jag själv varit ute och övningskört buss är det mer personbilar, taxi och budbilar man ska vara rädd för.
Utan att ha tillgång till någon statistik, utan bara mediauppgifter i samband med olyckor, så verkar svängande lastbilar vara det största dödshotet mot cyklister.
Nej, det största hotet enligt statistiken är cyklisten själv.LÅ1 skrev:
Utan att ha tillgång till någon statistik, utan bara mediauppgifter i samband med olyckor, så verkar svängande lastbilar vara det största dödshotet mot cyklister.

Personligen anser jag att det gående som är största faran. På en bråkdel av en sekund så har de ändrat färdriktning och befinner sig med glädje på en cykelbana. Andra fordon tar betydligt längre tid på sig att förflytta på sig, och då hinner jag som cyklist att anpassa mig.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
om de åker på cykelvägar....bruse skrev: Personligen anser jag att det gående som är största faran. På en bråkdel av en sekund så har de ändrat färdriktning och befinner sig med glädje på en cykelbana.
hellre på starkt trafikerade leder än att det bli en kilometer längre.
hur som haver.. det är mycket att tänka på

-
Humor! Är det inte döden man snabbt kan möta om man cyklar ut mot rött ljus? Ha!SvD skrev:Läsarreaktionerna är blandade. En läsare anser att busschaufförerna är opålitliga i sin körning och skriver: â€Jag har börjat cykla mot rött för att eliminera risken att hamna där samtidigt som en buss, hellre böter än dödenâ€.

kanske kandidat för darwin awards?Verspieder skrev:Humor! Är det inte döden man snabbt kan möta om man cyklar ut mot rött ljus? Ha!SvD skrev:Läsarreaktionerna är blandade. En läsare anser att busschaufförerna är opålitliga i sin körning och skriver: â€Jag har börjat cykla mot rött för att eliminera risken att hamna där samtidigt som en buss, hellre böter än dödenâ€.

-
Jo du...LÅ1 skrev:Bland klagomålen finns nog alla sorter, från välgrundade till rena okynnesklagomål och klagomål på sådant som inte busschafören kan påverka!
Också ett argument att cykla mot rött!SvD skrev: Läsarreaktionerna är blandade. En läsare anser att busschaufförerna är opålitliga i sin körning och skriver: â€Jag har börjat cykla mot rött för att eliminera risken att hamna där samtidigt som en buss, hellre böter än dödenâ€.
Jag handhade under en period en del av dessa kundsynpunkter som kom till en viss operatörs trafikområde, visserligen bara vissa typer av synpunkter men jag fick läsa igenom dem alla, och maken till åsikter kan man bara drömma om som utomstående, synd att man inte kan publicera utdrag ur dessa dagrapporter som kundtjänst skickar ut.
//Lasse
En given bestseller?Lars Ödlund skrev:Jo du...LÅ1 skrev:Bland klagomålen finns nog alla sorter, från välgrundade till rena okynnesklagomål och klagomål på sådant som inte busschafören kan påverka!
Jag handhade under en period en del av dessa kundsynpunkter som kom till en viss operatörs trafikområde, visserligen bara vissa typer av synpunkter men jag fick läsa igenom dem alla, och maken till åsikter kan man bara drömma om som utomstående, synd att man inte kan publicera utdrag ur dessa dagrapporter som kundtjänst skickar ut.
//Lasse