Synpunkter, förslag, ändringar?
E-post via knappen

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kommentar=Givetvis. E-post=Skickas ävenbruse skrev:Gjorde snabbt en sammanställning: http://web.ss.se/vagnhallen/forklaring.asp#littera
Synpunkter, förslag, ändringar?
E-post via knappen
Buss! ("simple is more")TonyM skrev:bruse skrev:Förbränningsmotorbuss, tycker du verkligen det ska vara med?Vad jobbi du eTonyM skrev:Varför inte?![]()
TonyM skrev:Och med vilket annat ord sammanfattar du Diesel- Gas- och Bensinbuss?
/Tony
Jodå Stefan - det är en del att bita i. Jag antar nästan att Bruse hade förväntat sig min utläggning eftersom vi har diskuterat det här förr.Stefan Isaksson skrev:GS litteror, som jag ansåg var det överlägset mest komplicerade (innan jag läst Tonys inlägg och insett att det var mycket värre än så...), tycker jag förtjänar en mer omfattande utredning (eller kanske bättre: länkar till de olika städernas littreringar i detalj).
Jag börjar anamma detta ingliska utrycket mer och mer: "simple is more", alltså "enkelt är mer" (eller hur det nu ska heta...).TonyM skrev: Jag har länge haft som mål att sätta ihop en "Göteborgstyper" likt den "Stockholmstyper" som redan finns och under den täckmanteln även göra en Beskrivning av hur littera är och var uppbyggt. Dock är jag nybliven husägare - vilket stjäl timmar från den typen av verksamhet.
Ämnar dock förhandla med Herr Persson nästa gång jag träffar honon.
/Tony