Ja, da var den første utrangeringa et faktum, og det ble T6 1331, har dog ikke fått bekreftet dette helt enda, men vognen skal vistnok være utrangert på grunn av rustskader
Andy skrev:Ja, da var den første utrangeringa et faktum, og det ble T6 1331, har dog ikke fått bekreftet dette helt enda, men vognen skal vistnok være utrangert på grunn av rustskader
1331 på Storo i sommer
Andreas
Jätte skarp och fin bild, Andreas.
Är denna vagn inte en från början ombyggd T1 eller så?
-------------------------------
Skulle du inte kunna ha en lista över de vagnar som utrangeras på din hemsida med bilder osv?
Andy skrev:Ja, da var den første utrangeringa et faktum, og det ble T6 1331, har dog ikke fått bekreftet dette helt enda, men vognen skal vistnok være utrangert på grunn av rustskader
1331 på Storo i sommer
Andreas
Jätte skarp och fin bild, Andreas.
Är denna vagn inte en från början ombyggd T1 eller så?
-------------------------------
Skulle du inte kunna ha en lista över de vagnar som utrangeras på din hemsida med bilder osv?
Takker Micke!
Vognen har altid vært en T6, T7 og T8 vognene er ombygde T4 vogner, T6 vognene var oprinnelig ment å være T 4 vogner de også, men de ble bygget om før de ble levert
Andy skrev:T6 vognene var oprinnelig ment å være T 4 vogner de også, men de ble bygget om før de ble levert
Dette er de nyeste vognene blant de 8 seriene av T-typen. T6 har førerrom i begge ender, og ble kjøpt spesielt med tanke på Kolsåsbanen som på kveldstid kjørte med bare en vogn.
T5-vognene var egentlig bestilt som en del av T4-leveransen, men dette ble gjort om før vognene fysisk ble bygget. T6 ble bygget etter dette igjen.
Skall OS eller LTF bevara några av de äldre vagnarna?
Vore kul och se om Oslo blir (före Stockholm) med "veterantunneltåg" i större skala, då jag misstänker att byråkratin kanske är lättare i Norge än i Sverige, i och med att Oslo T-banedrift AS är ett dotterbolag???
Byggare Bob skrev:Skall OS eller LTF bevara några av de äldre vagnarna?
Vore kul och se om Oslo blir (före Stockholm) med "veterantunneltåg" i större skala, då jag misstänker att byråkratin kanske är lättare i Norge än i Sverige, i och med att Oslo T-banedrift AS är ett dotterbolag???
Det skal bevares noen vogner, men hvor mange det blir, og hvilke vogner det blir har man ikke bestemt enda, det er heller ikke bestemt om det blir LTF eller T-bane drift som bevarer vognene.
Kjøring med veteranvogner i Oslo er ikke spessielt lett, hvordan det blir med et t-bane tog er ikke sikkert
Jeg har nå fått bekreftet at det er 1331 som blir den første vogna som forsvinner, den står nå på Majorstuen for å bli slaktet for brukbare deler, og den vil bli fraktet til Ryen en av de nærmeste dagene, dette har jeg fra folk som skal hente vognen på Majorstuen
I natt ble 1331 fraktet fra Majorstua til Ryen for demontering og hugging, i dag sto vognen inne på verkstedet for demontering av deler som kan brukes, takk til min kontakt på Ryen for bildene, skal prøve å følge vognen frem til den ikke er noe mere
Her gjøres vognen klar til heising for fjerning av boggier, regner med at den blir satt på revisjonsboggier før den blir dratt til huggesporet, under reklameskiltet kan man også se noen av rustskadene på vognen
Her har vognen fått fjernet boggiene
Her har også detaljer som kobling og lykter forsvunnet
Skrotingen er utsatt. Det skal innhentes anbud fra selskaper som vil kjøpe og deretter skrote vognene. Man var ikke helt fornøyd med maskinen som klippet 1045. 1331 er nå påsatt nye boggier uten motorer.