SL C2

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Jonas Sandqvist

SL C2

Inlägg av Jonas Sandqvist »

Hejsan Alla! Söker info o bilder på tunnelbanevagn C2. Ska bygga om modellen som spårvägsmuseét säljer o behöver därför hjälp.

Det som skall göras är: Ljus rött/vitt, detaljering av boggier, tunna väggarna i vagnskorgen så att fönsterna kommer närmare, montera koppel, typ Scharfenberg eller liknande samt montera alla smådetaler såsom vindrutetorkare , signalhorn, vagns/destinations namn/nummer och annat som jag inte kommer på nu.

Önska mig lycka till . Visst ja, omlackering behövs för att få bort plasten o få rätt kulör!

Tusen tack för er hjälp :) . Hälsningar Jonas
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Kanske denna länk kan hjälpa:
http://web.ss.se/vagnhallen/typ.asp?id=294

Lycka till.
Lars Stegenius

Inlägg av Lars Stegenius »

Kul!

Just nu pågår konstruktion av detaljerade fungerande modeller av C1/C2/C3 i skala 1:32 i Finland. Skala 1:32 gör att vagnarna blir drygt halvmetern långa! Vagnarna ska ha DCC-styrning och gå att multipelköra och ha strömförsörjning från strömskena.

Kolla med AGR! Han har bilder.....

//Lars S
Jonas Sandqvist

Tack ska ni ha :) . Hälsningar Jonas
Jonas Sandqvist

Hej igen!

Jag har mailat AGR men inte fått nåt svar... Det kanske inte funkade. Han kanske läser detta :) Hälsningar Jonas
Användarens profilbild
KSE

Inlägg av KSE »

Om du kan få till fönster av rätt storlek tycker jag INTE du ska tunna ner sidorna. Om du tittar på förebildsfotot i denna råd så ser du att "väggarna" var tjocka på förebilden.
http://www.modellrallaren.com/forum/top ... C_ID=10309
Det är inte för sent att börja på nytt
Jonas Sandqvist

Kanske inte... Väntar o se tills jag fått modellerna. Fördelen med att tunna väggarna är att man kan lägga en hel glasinsats istället för separata rutor vilket kan vålla ett mindre hilvete 8) .
Skriv svar