Første biten går paralellt med Lambertseterbanen (linje 4) fra Bergkrystallen til Høyenhall.

Et 1300-tog mellom Manglerud og Høyenhall retning Kolsås. Se de mørke skyene som gjorde alt vått...
Jeg tenkte jeg skulle få noen bilder av T-banen ved Hellerud, men der var det dårlig med fotomuligheter. Alt for mange trær og busker som har fått blader på seg.
Men ikke mange hundre meterne unna går Hovedbanen (Oslo S - Strømmen - Lillestrøm)

Lokaltog mot Lillestrøm har nettopp forlatt Bryn stasjon og kjører mot Alna. Før var det livlig trafikk på dette sporet. Nå går mesteparten av trafikken gjennom Romeriksporten. Det er kun lokaltogene til Lillestrøm samt noen tog til Eidsvoll som benytter sporet. Sporet lengst til høyre er godstogsporet mellom Loenga og Alnabru. I bakgrunnen ser vi bl.a Linderud (de høye blokkene til venstre), Alnabru (midt i bildet) og Romsås (oppe i åsen helt til høyre).
En liten stund senere kommer vi til Økern. Her passerer Grorudbanen (linje 5 Vestli).

Tog mellom Økern og Hasle retning sentrum og Blindern. Overkjøringssporet er forresten helt nytt. Dette erstattet et overkjøringsspor nærmere Hasle. Vekslene har forresten "bevegelig sporkryss". Dette er for å dempe støyen når togene passerer.
Videre sykler jeg langs godsbanen Alnabru - Grefsen. Så ikke noe tog der. Har ikke rutene, og togene går ganske sjeldent. Men ved Sinsenkrysset kommer vi til noe kjent.

Vogn 114 i linje 10 til Disen i "bobbanen" under Sinsenkrysset.
Oppe ved Grefsen stasjon begynner anlegget til første etappe av T-banens ringlinje å bli ferdig. Signalanlegget er satt i drift, og strømskinnene er spenningssatt. Det første prøvetoget kommer om ikke lenge (hvis de ikke allerede har begynt). Bildet er tatt fra plattformen på Grefsen jernbanestasjon. Vi ser mot Storo T-bane. Jernbanesporet fortsetter videre mot Kjelsås og Gjøvik.

Til sist er vi endelig framme i Grefsen vognhall.

Sjeldent det er så lite vogner i hallen!