Men vet nån numret? Jag höftade till med 18

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Jo den platsar, Men jag nämnde inledningsvis (rekomendation: läs om) att jag har uppgift om en verkvagn från SSLidj byggd 1949. Å jag gissade på en Ängbyvagn. Alltså denna:Johan Eriksson skrev:Känner inte riktigt igen den bakifrån men troligen är det samma bussliknandefordon som syns på bilden överst längst till höger under "Teknikhuset" på Mannaminnes hemsida.
Det är alltså inte en riktig buss utan den har spårvagnshjul! Varför skulle den inte platsa i en post? -alla bevarade spårvagnar inkl verkvagnar ska väl vara med?
Den finns i Mannaminne, å är den som är avbildad i bilden ovan. Se Vagnhallen: http://web.ss.se/vagnhallen/vagn.asp?id=158DanielS skrev:Fordonet på bilden är antagligen "Tornsvalan", tror den hette SSLidJ 102 eller nåt i den stilen. Tidigare ingick den i SSS samlingar i Malmköping, men nu vet jag inte vem som äger den.
Ja, hoppsan kan man ju lugnt säga! Alltså är det INTE 18 som är i mannaminne, då den ju finns i livet på Lidiningö som 323. Så det kan gå. Men meningen är ju inte att jag ska hålla koll på allt, eller?Henrik Schütz skrev:Hoppsan Bruse! Enligt vagnhallen är vagn 323 på Lidingö före detta vagn 18, en uppgift som stämmer, letandet går vidare...
HS
Om nu nån har koll på sånt, så inte mig emot. Bara maila på!Henrik Schütz skrev:Nej alla får hjälpas åt att hålla koll! , dessutom fram för fler anmnärkningar om avvikande individer i vagnhallen, vilken A25 hade plyschklädda säten? vilken A27 hade SL märken på slutet?
MVH
Henrik Schütz
StefanVagn 102 - Tornsvalan - är det dock inte för den hade
bl a hytt. Ska se om jag kan lägga ut en bild från Jan L
på min hemsida ikväll.