ATC införandet på Tvärbanan Stockholm idag

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
gek
Kontakt:

Inlägg av gek »

Oj. Läser man det här verkar det som om ATC aldrig medför någonting gott. Men det var väl inte Din mening.
Nej, min tanke var närmast att visa, att det även tidigare förekommit problem med ATC-införanden, och att man då ibland av olika skäl slopat systemen och istället gått en annan väg. I fallet Tvärbanan tycker jag det viktigaste är, att man får en fungerande ATC med rimlig ambitionsnivå. OK om detta kan åstadkommas genom smärre modfieringar i det befintliga systemet, annars tycker jag man borde överväga att införa Siemens-systemet som Lidingöbanan använder
/Gunnar Ekeving
Användarens profilbild
Storm

Inlägg av Storm »

Odd skrev: [...]så finns det en hel del enkla fel som påpekats av provtågförare i flera år nu, som fortfarande inte blivit åtgärdade, såsom felplacerade hastighetstavlor, felaktiga hastighetsbesked eller rena fel i projekteringen.
Nu har jag ju inte kört som provförare så länge men nog är det så att hela kvitteringspanelen har varit starkt ifrågasatt från dag ett? Har bara varit med på ett ATC-möte där både SL o Bombardier varit närvarande och där såg dom ju chockerade ut när jag tyckte att dom borde slopa samtliga kvitteringsknappar bortsett från "pass stopp" och ATC:s interna felkvittering..
Varför piper den för att tala om att det är halt? Att framdrivningen uteblir och att sandagget plötsligt börjar hosta märks inte?:roll:
Och tjena moss föresten, jag har äntligen hittat hit :cheesygrin:
Jag är nonchalant, aggressiv och folkilsk..
Skriv svar