Gotha-vagnarna används bara som insatsvagnar och vid abonemang.
Idag är väl linjen genom militärdepån riven. På detta gigantiska område skall man bygga bostäder varvid det förundrar mig att man inte behöll godsspåret och körde spårvagn även här. Man hade kunna köra medsols och motsols och fått en mycket bra lokaltrafik.
-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
M224 skrev:Helt underbart, bortsett från allt kl-tt-r
Medhålles, jag var ju lixom där.....
Vill allafall rekomendera det något sunkiga matstället i stationshuset, helt underbart och mycket kvar av hur det var då jag var där 1992.
Per Lind skrev:Gotha-vagnarna används bara som insatsvagnar och vid abonemang.
Idag är väl linjen genom militärdepån riven. På detta gigantiska område skall man bygga bostäder varvid det förundrar mig att man inte behöll godsspåret och körde spårvagn även här. Man hade kunna köra medsols och motsols och fått en mycket bra lokaltrafik.
-Per
Syftar du på det högra spåret om man tittar i Strassenbahnatlas?
Som insats och/eller reservvagnar är väl mest troligt.
Efter att ha letat bilder så konstaterar jag att den senaste bilden jag har på en Gotha i ordinarie trafik på Straussberger Eisenbahn är från hösten 2003 (men å andra sidan är inte ens jag där var dag)
Som vanligt är inte mina analoga bilder av så god kvalitet, men de är ändå ett tidsdokument
Ligger snett ner till vänster efter ändhållplatsen.
Kan också rekommendera den irländska puben vid Lustgarten.
Ska försöka få lite tid att plocka fram bilder jag också...
-Per
Syftar du på det högra spåret om man tittar i Strassenbahnatlas?
Ja!
-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Färjan är klart fräck. En kontaktledning över vattnet och en trissa som rullar på ledningen. Från trissan går en ledning till båten.
Hm vad händer vid lufledningsras kan man ju undra....
Försökte lägga in en bild på det hela men jag lyckades inte få med den. Gör tydligen något fel. Kanske någon annan har en bild på detta elektrsika sjövidunder.