Slut med ensamarbete i tunnelbanan

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
2763

Slut med ensamarbete i tunnelbanan

Inlägg av 2763 »

Aftonblaskan meddelar:

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/ ... __,00.html

Dagens Drygheter
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6

Finns säkert mer på fler ställen, komplettera gärna

/T
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Enligt gårdagens tidning ansgå fackordförande Christer att det borde vara en väktare med Connexvärdarna. Men bättre vore det väl med "riktiga" poliser?
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

bruse skrev:Enligt gårdagens tidning ansgå fackordförande Christer att det borde vara en väktare med Connexvärdarna. Men bättre vore det väl med "riktiga" poliser?
På alla sätt vore det bättre om vi fick tillbaka de positiva delarna av 50 och 60-talens samhällsmoral, folk (även sådana över 39½) bör veta hut i allmänhet, det gäller även mig, min odåga!

/Tony
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

TonyM skrev: På alla sätt vore det bättre om vi fick tillbaka de positiva delarna av 50 och 60-talens samhällsmoral, folk (även sådana över 39½) bör veta hut i allmänhet, det gäller även mig, min odåga!
Håller med, det är en hemsk utveckling som sker. Tyvärr är det lite av "skit i andra" syndrom, folk blir mer egon, tränger sig före, knuffas å bär sig åt å är otrevliga. Har fått många hårda knuffar när jag är så "himla dum" att vilja gå av ett tåg, samtidigt som någon prompt ska gå på med en gång...

Mao, gäller inte detta de under 39? :P
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

bruse skrev:
TonyM skrev: På alla sätt vore det bättre om vi fick tillbaka de positiva delarna av 50 och 60-talens samhällsmoral, folk (även sådana över 39½) bör veta hut i allmänhet, det gäller även mig, min odåga!
Håller med, det är en hemsk utveckling som sker. Tyvärr är det lite av "skit i andra" syndrom, folk blir mer egon, tränger sig före, knuffas å bär sig åt å är otrevliga. Har fått många hårda knuffar när jag är så "himla dum" att vilja gå av ett tåg, samtidigt som någon prompt ska gå på med en gång...

Mao, gäller inte detta de under 39? :P
Eftersom jag skrev
TonyM skrev: Även sådana över 39½
Torde det gälla även yngre i forum avbildade och med all säkerhet väl uppfostrade lokaltrafikdiggare, samt även de som är yngre än så förstås.

/T
Skriv svar