Nya äventyr i tunnelbanan.

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Micke Asklander
Kontakt:

Nya äventyr i tunnelbanan.

Inlägg av Micke Asklander »

Bild
Utfart Nyboda.
Vi körde hem 7 C13H vagnar då från Nyboda till Hammarby.
Tog en jä--a massa bilder och vissa är väl okej, så då har man lagt ut dom, så andra får en blick hur det ser ut på vissa ställen.
http://www.askjoh.se/20_2_2007_1.htm

Var då nattens jobb jag hade.
http://www.askjoh.se/21_2_2007_1.htm
Micke
ännu en dag
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Underbara bilder i båda repotagen! :)
Användarens profilbild
KSE

Inlägg av KSE »

Heltrevliga bilder. Gör både mig och TRSbyggarna glada
Det är inte för sent att börja på nytt
Lars Stegenius

Inlägg av Lars Stegenius »

Väcker minnen från transporten av Veterantunneltåget på eftermiddagen den 26/11 2005.

//Lars S
Användarens profilbild
bark
Kontakt:

Inlägg av bark »

Det kanske finns de som tar snyggare bilder med högre kvalitet, men just den här sortens bilder på saker man aldrig annars får se uppskattas nog mest av alla!

Tackar! :D
belay123

Inlägg av belay123 »

jag vill ha ditt jobb, ge mig! :)

gillar dina som reportage, fortsätt gärna med dem
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Tack! Underbara reportage! Gör väl alla T-banenördar glada! :lol:
Cecil Bergsteen
Spammer
Spammer

Kör i Sig 398....

Inlägg av Cecil Bergsteen »

Kör i Sig 398 eller ser jag fel??
M.V.H
CB.
Sparkfot
Kontakt:

Re: Kör i Sig 398....

Inlägg av Sparkfot »

Cecil Bergsteen skrev:Kör i Sig 398 eller ser jag fel??
M.V.H
CB.
Tågvägen är lagd rakt fram ja, vid 2 gröna så kommer du in på vänster spår om du syftar på första bilden här?
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Sparkfot skrev:
Tågvägen är lagd rakt fram ja, vid 2 gröna så kommer du in på vänster spår om du syftar på första bilden här?
Nej, 2 gröna betyder tågväg mot Liljeholmen plattformsdel 3 vilket är åt höger typ i tunnelmynningen. 3 gröna är till Aspudden (vänster inne i tunneln).
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

daniel_s skrev:
Sparkfot skrev:
Nej, 2 gröna betyder tågväg mot Liljeholmen plattformsdel 3 vilket är åt höger typ i tunnelmynningen. 3 gröna är till Aspudden (vänster inne i tunneln).
Så växeln närmast i bild här är inte manöverad av signalen som visar 1 grönt sken, utan det finns en signal innan?
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Sparkfot skrev:Så växeln närmast i bild här är inte manöverad av signalen som visar 1 grönt sken, utan det finns en signal innan?
Det som är längst ned till vänster i bild är inte en växel utan en spårkorsning. Det finns visserligen två växlar strax bakom fotografen men dessa ligger inom depåområdet och förreglas inte i någon huvudsignal. Depågränsen går vid huvudsignalerna på bilden vilket framgår av signalmärket på respektive signalstolpe. Innanför den kontrolleras alla växellägen av föraren.

Mer "värdelöst vetande":
Övergångsväxlarna i bildens högra del möjliggjorde tidigare körning från signal 400 (den högra) till Aspudden eller Liljeholmen plattformsdel 2 (Mörby-tågens spår) men dessa växlar är numera spikade i högerläge så från signal 400 kan man nu bara åka till plattformsdel 3 vid Liljeholmen (det spåret där vändande eller ingående tåg utryms) och vice versa. (En nog så viktig körväg!)
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Måhända att detta är en dum fråga men menar du då att spåret till vänster anslutet till fotografens spår för att sedan ansluta till höger spår?
Finns det f.ö fler bilder från tunneln som leder mot Asu? Vore även trevligt med bilder från tunneln fast riktning mot NA. :)
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Sparkfot skrev:Måhända att detta är en dum fråga men menar du då att spåret till vänster anslutet till fotografens spår för att sedan ansluta till höger spår?
Finns det f.ö fler bilder från tunneln som leder mot Asu? Vore även trevligt med bilder från tunneln fast riktning mot NA. :)
Micke, hoppas att du inte misstycker att jag lånade din bild för att visa ungefär hur det ser ut. (Nu när den har tjänat sitt syfte så har jag tagit bort den!)
Senast redigerad av daniel_s den torsdag 22 februari 2007 19:34, redigerad totalt 1 gånger.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

daniel_s skrev:
Sparkfot skrev:Måhända att detta är en dum fråga men menar du då att spåret till vänster anslutet till fotografens spår för att sedan ansluta till höger spår?
Micke, hoppas att du inte misstycker att jag lånade din bild för att visa ungefär hur det ser ut. (Om du gör det så säg till, så tar jag omedelbart bort den!) Vinklarna är inte fullständigt korrekta men ungefär så här ser det ut:

Bild
Nu är jag med på noterna! Tack Daniel! :)
Skriv svar