Utfart Nyboda.
Vi körde hem 7 C13H vagnar då från Nyboda till Hammarby.
Tog en jä--a massa bilder och vissa är väl okej, så då har man lagt ut dom, så andra får en blick hur det ser ut på vissa ställen. http://www.askjoh.se/20_2_2007_1.htm
Det kanske finns de som tar snyggare bilder med högre kvalitet, men just den här sortens bilder på saker man aldrig annars får se uppskattas nog mest av alla!
Cecil Bergsteen skrev:Kör i Sig 398 eller ser jag fel??
Tågvägen är lagd rakt fram ja, vid 2 gröna så kommer du in på vänster spår om du syftar på första bilden här?
Nej, 2 gröna betyder tågväg mot Liljeholmen plattformsdel 3 vilket är åt höger typ i tunnelmynningen. 3 gröna är till Aspudden (vänster inne i tunneln).
Cecil Bergsteen skrev:Kör i Sig 398 eller ser jag fel??
Tågvägen är lagd rakt fram ja, vid 2 gröna så kommer du in på vänster spår om du syftar på första bilden här?
Nej, 2 gröna betyder tågväg mot Liljeholmen plattformsdel 3 vilket är åt höger typ i tunnelmynningen. 3 gröna är till Aspudden (vänster inne i tunneln).
Så växeln närmast i bild här är inte manöverad av signalen som visar 1 grönt sken, utan det finns en signal innan?
Sparkfot skrev:Så växeln närmast i bild här är inte manöverad av signalen som visar 1 grönt sken, utan det finns en signal innan?
Det som är längst ned till vänster i bild är inte en växel utan en spårkorsning. Det finns visserligen två växlar strax bakom fotografen men dessa ligger inom depåområdet och förreglas inte i någon huvudsignal. Depågränsen går vid huvudsignalerna på bilden vilket framgår av signalmärket på respektive signalstolpe. Innanför den kontrolleras alla växellägen av föraren.
Mer "värdelöst vetande":
Övergångsväxlarna i bildens högra del möjliggjorde tidigare körning från signal 400 (den högra) till Aspudden eller Liljeholmen plattformsdel 2 (Mörby-tågens spår) men dessa växlar är numera spikade i högerläge så från signal 400 kan man nu bara åka till plattformsdel 3 vid Liljeholmen (det spåret där vändande eller ingående tåg utryms) och vice versa. (En nog så viktig körväg!)
Måhända att detta är en dum fråga men menar du då att spåret till vänster anslutet till fotografens spår för att sedan ansluta till höger spår?
Finns det f.ö fler bilder från tunneln som leder mot Asu? Vore även trevligt med bilder från tunneln fast riktning mot NA.
Sparkfot skrev:Måhända att detta är en dum fråga men menar du då att spåret till vänster anslutet till fotografens spår för att sedan ansluta till höger spår?
Finns det f.ö fler bilder från tunneln som leder mot Asu? Vore även trevligt med bilder från tunneln fast riktning mot NA.
Micke, hoppas att du inte misstycker att jag lånade din bild för att visa ungefär hur det ser ut. (Nu när den har tjänat sitt syfte så har jag tagit bort den!)
Senast redigerad av daniel_s den torsdag 22 februari 2007 19:34, redigerad totalt 1 gånger.
Sparkfot skrev:Måhända att detta är en dum fråga men menar du då att spåret till vänster anslutet till fotografens spår för att sedan ansluta till höger spår?
Micke, hoppas att du inte misstycker att jag lånade din bild för att visa ungefär hur det ser ut. (Om du gör det så säg till, så tar jag omedelbart bort den!) Vinklarna är inte fullständigt korrekta men ungefär så här ser det ut: