Bildgåta från Göteborg -Löst med bonusbild

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Vardon

Bildgåta från Göteborg -Löst med bonusbild

Inlägg av Vardon »

Den är säkert för lätt, men var är jag nånstans när jag kunde fota den här skönheten?

Bild
Senast redigerad av Vardon den fredag 16 februari 2007 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
"Haha I did it and I am proud of it" - D. Duck
TramTok

Inlägg av TramTok »

Hjalmar Brantingsplatsen... :lol:
Rullar det så rullar det!
http://www.sjofartsbloggen.se
Spårälskaren
Spammer
Spammer

Har jag rätt?

Inlägg av Spårälskaren »

Scandinavium?
Användarens profilbild
Vardon

Inlägg av Vardon »

TramTok hade rätt direkt, så tydligen var den för enkel. Ska strax lägga upp lite bonusbilder som plåster på såren istället.
Användarens profilbild
Vardon

Inlägg av Vardon »

Bild

En bonusbild på 606 och 405 men jag tänker inte ens bry mig om att fråga var jag är...
Användarens profilbild
Hjortron

Inlägg av Hjortron »

När togs bilden på 405an och 606an?
TramTok

Inlägg av TramTok »

Ååå vilken underbar bild, riktig spårvagnsporr för en tok som jag! Gillas verkligen, mer sådant... Tycker att 606:an är ute och luftar sig alldeles för lite. Anses "hon" (får det är väl inte bara fartyg som är en hon...) vara för modern eller ha för mycket gemensamt med övriga trafikvagnar (M28/M29) för att trafikera som museivagn på ringlinjen om somrarna eller varför ser man inte henne där?
Rullar det så rullar det!
http://www.sjofartsbloggen.se
Användarens profilbild
Vardon

Inlägg av Vardon »

Bilden är tagen i onsdags, den 14, ungefär kl 14.30 nånting, minns inte så noga.

TramTok: Tack! Jag antar att det är för att den lik trafikvagnarna, och ska man se på det ärligt. Så är väl enda sättet jag kan säga om det är en m25 eller m28 är väl nummret och var på karossen den gräddvita färgen slutar.

621 däremot används ibland till både övningskörning och har även varit ute i ordinarietrafik, om än det var ett tag sen.
Användarens profilbild
Martin_H

Inlägg av Martin_H »

Det är riktigt. Redan nu händer det då och då att folk misstar vagnar av typ M23 för att vara ordinarie trafikvagnar. Vagn 606 kommer tidigast ut på Lisebergslinjen när alla pedalvagnar har tagits bort ur ordinarie trafik. Vagn 621 och är på grund av färgsättningen ännu mer lik. Det händer därmed att GS lånar vagnen till trafik (som hände senast för något år sedan på linje 14) eller som övningsvagn.
Skriv svar