x
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Re: Spårvagn på Norrbro
Bron stängs inte för biltrafik av det lättare slaget. Dessutom öppnas Kungsträdgårdsgatan för biltrafik i bägge riktningar, vilket inte direkt ökar bussarnas framkomlighet...Johan Eriksson skrev:Nej inte riktigt men väl blåbusslinje 3:
"Från den 5 maj i år till januari 2004 stänger Stockholms stad av Vasabron för busstrafik på grund av reparation. Busslinjerna 3 och 53 kommer då att köra via Norrbro istället för Vasabron."
Mer på: http://www.sl.se/ uppe i mitten
Några minuter extra blir det resten av året men stängs bron även helt för bilar?, -är det inte bara tung trafik?

/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
-
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Borde stå på GFKs hemsida i så fallJohan Eriksson skrev:Nej verkligen inte, men jag undrar om vänstersvängsförbudet Kungsträdgårdsgatan > Hamngatan, vid stombusslinje 2 införande, är tillräckligt för en snabb trafik? Varför inte stänga Kungsträdgårdsgatan söderut helt och låta trafiken till Blasieholmen gå via Nybroplan? Känner du till ytterligare åtgärder kring stombusslinje 2 i området Ulrik?Dessutom öppnas Kungsträdgårdsgatan för biltrafik i bägge riktningar, vilket inte direkt ökar bussarnas framkomlighet...
/UB
Bild på denna sk. spårvagn....
Busslink 5342 på Norrbro i fredags

Busslink 5342 på Norrbro i fredags

//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
Har nte hittat någon ny tidtabell för 5,53 ännu?
Kör man linjen Skall man medtaga tidtabeller för den aktuela linjen, Tycker Jag.
Kör man linjen Skall man medtaga tidtabeller för den aktuela linjen, Tycker Jag.
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
-
Specialtidtabellerna för linjerna 3 och 53 verkar kunna ligga kvar i bussar som körts på de linjerna. Tidtabellerna kan alltså finnas i vilken buss som helst i innerstan. Själv hittade jag "min" i en bunt som låg i en 52:a.Johan Eriksson skrev:/.../ rikligt med tidtabeller på de 3or jag åkt, kolla där!
mvh/ Jörgen G
Nu har jag bärjat mitt ex på en 3:a vid Slusken...
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av: