Mörkt, brusigt och dåligt, men i alla fall bilder på en av den nya Volvoledbussarna hos GS i trafik. Som vanligt på nya bussar fungerar inte skyltningen...
...och just nu får stora delar av Frölunda och Majorna njuta av denna nya buss, medans de stackars resenärerna på 58:an, måste åka Den Oudsten titt och som tätt. Varför bara linje 91??
Lukas Johansson skrev:...och just nu får stora delar av Frölunda och Majorna njuta av denna nya buss, medans de stackars resenärerna på 58:an, måste åka Den Oudsten titt och som tätt. Varför bara linje 91??
Jag tror inte den bussen endast går som linje 91. Då jag såg en vid Radiovägen måste den varit skyltad som 88, 95 eller 185. Fast kanske var Ej i trafik med...
Men eftersom 91 är sammanlänkad med 50, 92 och 94 mitt på en vardag så borde de köras på de linjerna.
Som sagt så är den sammanlänkad i de andra linjerna i Stjärntrafiken.
Bussbristen är stor och därför är de ute i trafik utan fungerande skyltning men det fixas under veckan.
Köpet av "ostarna" var ekonomiskt riktigt då affären gjordes, det fanns mig veterligen inga tecken på taskig ekonomi så det var nog mer otur än oskicklighet att företaget "konkade".
Detta har tyvärr blivit ett resrvdelsproblem och därmed har det blivit svårt att hålla en bra kvalitet på bussarna.
Man slänger inte bara iväg ett gäng bussar bara sådär men "gnällspikarna" kanske vill betala GS den summan det kostar att göra sig av med bussarna i förtid??
Inte därmed sagt att det är bra att köra med taskiga bussar men oavsett när marknaden är konkurrensutsatt så blir även kollektivtrafikföretagen ekonomiskt utsatta och då styr tyvärr kronor och ören en väldigt stor del av företagens verksamhet.
Lukas Johansson skrev:...och just nu får stora delar av Frölunda och Majorna njuta av denna nya buss, medans de stackars resenärerna på 58:an, måste åka Den Oudsten titt och som tätt. Varför bara linje 91??
Jag tror inte den bussen endast går som linje 91. Då jag såg en vid Radiovägen måste den varit skyltad som 88, 95 eller 185. Fast kanske var Ej i trafik med...
Men eftersom 91 är sammanlänkad med 50, 92 och 94 mitt på en vardag så borde de köras på de linjerna.
Ja, men hur kommer det sig att denna ej kör på 58:an, t.ex.? Har det att göra med skyltningen/KomFram som ej fungerar? Lämpligtvis så borde man köra dessa nya på alla omlopp, men det verkar som om den inte passerar igenom centrum alls, utan bara kör i Frölunda/Majorna. Nån som vet?