En av GS´nya ledbussar (2 mörka bilder)

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Jonas Gustafsson

En av GS´nya ledbussar (2 mörka bilder)

Inlägg av Jonas Gustafsson »

Mörkt, brusigt och dåligt, men i alla fall bilder på en av den nya Volvoledbussarna hos GS i trafik. Som vanligt på nya bussar fungerar inte skyltningen...

Bild

Bild

//Jonas G
Tacka vet jag Hägglunds...
Mc_Topaz

Inlägg av Mc_Topaz »

Fina! Kul att Stjärntrafik kör med nytt. Deras Den Oudsten 300 serie börjar bli tjatiga.

Det måste vart den, eller någon annan i samma serie, jag såg i måndags då jag körde förbi Radiovägen.
It's Mc not Mac. I'm no Scottish!
Saabare

Inlägg av Saabare »

Varför köpte de ens Den Oudsten?? Skönt att se denna buss ute nu. Hoppas Den oudsten försvinner nu.
Användarens profilbild
Möller

Inlägg av Möller »

Hur många bussar är det som ska köra :?:
Lukas Johansson

Inlägg av Lukas Johansson »

...och just nu får stora delar av Frölunda och Majorna njuta av denna nya buss, medans de stackars resenärerna på 58:an, måste åka Den Oudsten titt och som tätt. Varför bara linje 91??
Mc_Topaz

Inlägg av Mc_Topaz »

Lukas Johansson skrev:...och just nu får stora delar av Frölunda och Majorna njuta av denna nya buss, medans de stackars resenärerna på 58:an, måste åka Den Oudsten titt och som tätt. Varför bara linje 91??
Jag tror inte den bussen endast går som linje 91. Då jag såg en vid Radiovägen måste den varit skyltad som 88, 95 eller 185. Fast kanske var Ej i trafik med...

Men eftersom 91 är sammanlänkad med 50, 92 och 94 mitt på en vardag så borde de köras på de linjerna.
It's Mc not Mac. I'm no Scottish!
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Som sagt så är den sammanlänkad i de andra linjerna i Stjärntrafiken.
Bussbristen är stor och därför är de ute i trafik utan fungerande skyltning men det fixas under veckan.
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Köpet av "ostarna" var ekonomiskt riktigt då affären gjordes, det fanns mig veterligen inga tecken på taskig ekonomi så det var nog mer otur än oskicklighet att företaget "konkade".
Detta har tyvärr blivit ett resrvdelsproblem och därmed har det blivit svårt att hålla en bra kvalitet på bussarna.

Man slänger inte bara iväg ett gäng bussar bara sådär men "gnällspikarna" kanske vill betala GS den summan det kostar att göra sig av med bussarna i förtid??

Inte därmed sagt att det är bra att köra med taskiga bussar men oavsett när marknaden är konkurrensutsatt så blir även kollektivtrafikföretagen ekonomiskt utsatta och då styr tyvärr kronor och ören en väldigt stor del av företagens verksamhet.
Lukas Johansson

Inlägg av Lukas Johansson »

Mc_Topaz skrev:
Lukas Johansson skrev:...och just nu får stora delar av Frölunda och Majorna njuta av denna nya buss, medans de stackars resenärerna på 58:an, måste åka Den Oudsten titt och som tätt. Varför bara linje 91??
Jag tror inte den bussen endast går som linje 91. Då jag såg en vid Radiovägen måste den varit skyltad som 88, 95 eller 185. Fast kanske var Ej i trafik med...

Men eftersom 91 är sammanlänkad med 50, 92 och 94 mitt på en vardag så borde de köras på de linjerna.
Ja, men hur kommer det sig att denna ej kör på 58:an, t.ex.? Har det att göra med skyltningen/KomFram som ej fungerar? Lämpligtvis så borde man köra dessa nya på alla omlopp, men det verkar som om den inte passerar igenom centrum alls, utan bara kör i Frölunda/Majorna. Nån som vet?
Jonas Gustafsson

Inlägg av Jonas Gustafsson »

Förra torsdagen gick 955 på 58:an!

Idag såg jag 953-955 i trafik (se nytt inlägg med bild), på följande linjer:

953 på linje 94
954 på linje 91, 97 och 185
955 på linje 91

//Jonas G
Tacka vet jag Hägglunds...
Skriv svar