Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare) Allmänna forumregler
Hejsan!
P.g.a tekniskt fel har min dörr blivit avstängd. Nädå, det är ingen fara.
Har visserligen en utgång till men den dörren används normalt inte och
är också halvt blockerad.
Ps. Besök gärna mitt forum Ds.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Haha kul bild. Påminner om X40. Har ett par frågor.
Vart har du fått tag på dessa ?
Och
Har du någon dekal över som du kanse kan tänka dej att skänka?
Isådana fall skicka ett PM
X-Trafikarn skrev:Haha kul bild. Påminner om X40. Har ett par frågor.
Vart har du fått tag på dessa ?
Och
Har du någon dekal över som du kanse kan tänka dej att skänka?
Isådana fall skicka ett PM
Dekalen är köpt på Tradera och är den enda jag har.
Odd skrev:Det betyder att någon stulit den från Connex/Veolia/SL/Arbetsgivaren och sålt den privat på Tradera... Hmmm...
Han kunde ju lika gärna tagit ner den från ett dörrparr och tagit hem och klistrat på. En dekal är väl ingenting att hetsa upp sig för/fatta misstanke av brott.
Odd skrev:Det betyder att någon stulit den från Connex/Veolia/SL/Arbetsgivaren och sålt den privat på Tradera... Hmmm...
Han kunde ju lika gärna tagit ner den från ett dörrparr och tagit hem och klistrat på. En dekal är väl ingenting att hetsa upp sig för/fatta misstanke av brott.
Nä, jag håller med dig. Men om han tagit ner den från ett dörrpar så har han ju gjort sig skyldig till ett - om än aldrig så litet - brott. Frågan är - som du säger - om det är värt att hetsa upp sig över. Martin har i alla fall köpt den i god tro. Och katten vet om inte jag skulle gjort detsamma.
Eller frågat om han fick ta någon/några. Man vet aldrig.
Sånt händer, att man får såna klistermärken vid studiebseök. Jag har såna och andra coola jag fått vid studiebesök. Isåfall har den som guidat oss runt gjort fel.
Ska vi ha en metadiskussion om hurvida det är rätt att få såna och visa dom på bild nu?
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Sånt händer, att man får såna klistermärken vid studiebseök. Jag har såna och andra coola jag fått vid studiebesök. Isåfall har den som guidat oss runt gjort fel.
Ska vi ha en metadiskussion om hurvida det är rätt att få såna och visa dom på bild nu?
Oj!
Jag har sådana som blev kvar i väska och jacka efter att jag slutade på -80 talet, var knappast värt att kosta på porto för att skicka dem tillbaka...
Detsamma lär ha gällt den bunt reklamationskuvert (den pyttesmå modellen) som blev kvar i väskan efter 1985, konstigt nog hade modellen avvecklats när jag 10 år senare hoppade in som extrakusk på Lidingö....
Nä, jag håller med dig. Men om han tagit ner den från ett dörrpar så har han ju gjort sig skyldig till ett - om än aldrig så litet - brott. Frågan är - som du säger - om det är värt att hetsa upp sig över. Martin har i alla fall köpt den i god tro. Och katten vet om inte jag skulle gjort detsamma.
Jag vill inte känna att det var ett misstag att lägga ut bilden här, ville bara göra en liten rolig sak. Dekalen är troligtvis oanvänd. Klisterfilmen, eller vad det nu heter, sitter kvar baktill. Den är inte klistrad på bilden heller utan är uppsatt med häftmassa och togs ner igen efteråt.
Jag fick den med posten igår från södra Sverige kan jag tillägga. Den har nu lagts till samlingen.
Sparkfot skrev: Han kunde ju lika gärna tagit ner den från ett dörrparr och tagit hem och klistrat på. En dekal är väl ingenting att hetsa upp sig för/fatta misstanke av brott.
Jag vill inte känna att det var ett misstag att lägga ut bilden här, ville bara göra en liten rolig sak. Dekalen är troligtvis oanvänd. Klisterfilmen, eller vad det nu heter, sitter kvar baktill. Den är inte klistrad på bilden heller utan är uppsatt med häftmassa och togs ner igen efteråt.
Jag fick den med posten igår från södra Sverige kan jag tillägga. Den har nu lagts till samlingen.
Jag tycker bilden var mycket kul. Jag tycker du gjorde rätt i att lägga ut den. Hittar du fler roliga miljöer att "placera" den skulle det vara kul. Så tycker jag.
Undrar vad straffet är?
Rent hypotetiskt kan det vara så att jag har en liknande dekal på toaletten i badrummet i stugan. Det var verkligen vad som krävdes för att en kompis skulle komma ihåg att använda den andra toaletten. Den "klistrade" toaletten har nämligen före min tid råkat ut för ett missöde och därför läcker en liten mängd av vattnet "där nere" ut på golvet, inte så mysigt, och dessutom är kallvattenröret rejält rostigt och lär ju inte bli bättre av att det rinner kallvatten i det så att det blir kallt och samlar kondens när man spolar. (jo, jag har tänkt att kasta ut den toaletten men det är ju inte ett precis inbjudande arbete att sätta igång med och den står inte direkt ivägen heller).
Kantorn skrev:Jag tycker bilden var mycket kul. Jag tycker du gjorde rätt i att lägga ut den. Hittar du fler roliga miljöer att "placera" den skulle det vara kul. Så tycker jag.
Kul att några uppskattar bilden. Andra miljöer är inte aktuella, kanske på balkongdörren eller så.
Nåja, har inte köpt dekalen för att hålla på och leka med den utan jag ville ha en till samlingen dit den nu, som sagt, har lagts.