Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Jag läste i avisan (SvD och UNT) att den man som är efterlyst för mord på en utbytesstudent i Uppsala gripits i Holland.
Hur åkte han fast då?
Jo, han tjuvåkte på spårvagnen.
Tydligtvis blev det kontroll och i den fastnade han.
Sedan vägrade han att legitimera sig och då tillkallades polisen för identifikation. Och polisen gjorde kontroll på honom och upptäckte att det fanns en internationell efterlysning på honom.
Så det kan bli... tjuvåkning kan ha de mest oväntade konsekvenser tycks det.
Nåja, allvarligt talat: det är bra att han åkte fast, men jag har svårt att tänka mig ett löjligare sätt att åka dit. Det skulle i så fall vara genom att gå mot röd gubbe.
Vi hadde faktisk et lignende tilfelle i Norge for noen år siden. En drapsmann stakk av til København og ble pågrepet der etter at han ikke kunne vise gyldig billett på S-banen (tror jeg)
Nico skrev:Vi hadde faktisk et lignende tilfelle i Norge for noen år siden. En drapsmann stakk av til København og ble pågrepet der etter at han ikke kunne vise gyldig billett på S-banen (tror jeg)
Fremmedpolitiet i Oslo er veldig glade i Sporveiens billettkontroller. Det er vanlig at personer som ikke har lovlig opphold blir sendt ut av landet etter å ha blitt tatt i billettkontroll.
Det kan vel ikke sies å være spesielt smart å reise uten billett på trikken når man er ettersøkt...
Roger S skrev:Fremmedpolitiet i Oslo er veldig glade i Sporveiens billettkontroller. Det er vanlig at personer som ikke har lovlig opphold blir sendt ut av landet etter å ha blitt tatt i billettkontroll.
Det kan vel ikke sies å være spesielt smart å reise uten billett på trikken når man er ettersøkt...
Sant sant, men folk som oppholder seg her er vel kanskje ikke stinne av gryn heller
Roger S skrev:Fremmedpolitiet i Oslo er veldig glade i Sporveiens billettkontroller. Det er vanlig at personer som ikke har lovlig opphold blir sendt ut av landet etter å ha blitt tatt i billettkontroll.
Sant sant, men folk som oppholder seg her er vel kanskje ikke stinne av gryn heller
Hvilken vogntype er avatarbildet ditt tatt i?
Avatarbildet til Roger er tatt i en M31, 328 mener jeg å ha lest av hans internett sider!
Andy skrev:Avatarbildet til Roger er tatt i en M31, 328 mener jeg å ha lest av hans internett sider!
Andreas
Ahhh, takker. Trodde det var SM83 eller SL79 jeg
Jeg er så frekk at jeg tilater meg å vise Roger's bilde i full størelse, håper det går greit Roger............
Her kan man lett se at det ikke er noen Oslo vogn!
Andreas
He he, joda, det stemmer at det er en M31!
Har mange spårvagnskollegor i Göteborg. Så også en på utbildningen. En tekstmelding et par uker før jeg reiste ned gjorde susen. I mellomtiden ble jeg godkjent av "säkerhetsavdelningen" eller så, og vi fikk ta oss en tur rundt i Göteborg med 328. Først fra Rantorget til Härlanda, så tilbake til Centralen deretter Grönsakstorget, Järntorget, Linnéplatsen, Annedal og tilbake til Rantorget. Kjempekult!