C4 till salu
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
C4 till salu
Hej
I senaste numret av tidningen Nostalgia finns en C4 TUB vagn till salu för facila (?) 324.000:-! Det är väl den vagn som nu står som fik norröver.
Björn
I senaste numret av tidningen Nostalgia finns en C4 TUB vagn till salu för facila (?) 324.000:-! Det är väl den vagn som nu står som fik norröver.
Björn
Hoppas SL köper den och använder den i veterantåget! *Önsketanke*
Det är inte den vagnen som står i dalarna?
Det är inte den vagnen som står i dalarna?
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
- stormtranz
- stormtranz
Undrar varför man säljer. Den vagnen borde vara hemskt värdefull med tanke på att det är en av två i världen. Fast 324 000 kr är en del. Förhoppningsvis så mycket att ingen skrot köper den...Drömmen vore ju om någon miljonär-tågdiggare köpte loss den. 

Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
-
Vilket fantasipris! Tror denna människa att övriga sveriges befolkning är gjord av pengar??? Skulle inte förvåna mig om ingen köper vagnen varpå den så småningom hamnar på skroten i alla fall, kanske... Även om man är sugen och skulle ha 324st tusenlappar i bakfickan så borde man hålla på sig! Försäljaren kan gott drömma vidare... Den som ev. köper vagnen, var ska han/hon ställa den någonstans? Det verkar som om säljaren förväntar sig att SL / Connex / Spårvägsmuseét el. någon annan ska kasta sig på telefonen och köpa vagnen. Knapppast troligt med det priset.
Just precis!
Men sedan så kanske det just är aspekten som Mikael säger. Att det faktiskt är en av endast 2 C4or i hela världen.
Försäljaren kanske är varse om det, vem vet...
Skulle dock vara kul att få något tel.nummer eller adress för att snacka me han och eventuell fota vagnen...

Men sedan så kanske det just är aspekten som Mikael säger. Att det faktiskt är en av endast 2 C4or i hela världen.
Försäljaren kanske är varse om det, vem vet...
Skulle dock vara kul att få något tel.nummer eller adress för att snacka me han och eventuell fota vagnen...

Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Äger fd SL H22 6431.
Hej!
Ringde nummret och det var en tjej som svarade!
Vi hade en relativt kort konversation där följande framkom
De ska se till så att den blir bevarad. Om de säljer den så kommer de se till att de inte är vem som hellst som köper. De vill att den fortsätter att bevaras då den har en stort nostalgiskt värde.
Om den finns kvar till sommaren så skulle jag få fota den när de öppnat det loppis som dom har!

Ringde nummret och det var en tjej som svarade!
Vi hade en relativt kort konversation där följande framkom
De ska se till så att den blir bevarad. Om de säljer den så kommer de se till att de inte är vem som hellst som köper. De vill att den fortsätter att bevaras då den har en stort nostalgiskt värde.
Om den finns kvar till sommaren så skulle jag få fota den när de öppnat det loppis som dom har!

Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Äger fd SL H22 6431.
Ringlinjen Göteborg
Skulle vara kul om Ringlinjen, Göteborg köpte in den, moddade den och körde med på stadens gator
//BJörn

//BJörn
"Tröck in frågetecken i 5 sekunder så skaru se att de löser sig"