...väl en spår-hare! =) - som kanske trodde att det var påsk, med tanke på dagens värme... denna krabat sprang i alla fall omkring idag i hammarbydepån o bara väntade på att bli fångad - på bild!
Obligatorisk nördfakta - Ägare av: Nikon D80, Canon EOS400D, Sony DSC-W1, Sony DSC-T9, Panasonic DMC-FZ30, Panasonic DMC-TZ2
virtual1 skrev:...väl en spår-hare! =) - som kanske trodde att det var påsk, med tanke på dagens värme... denna krabat sprang i alla fall omkring idag i hammarbydepån o bara väntade på att bli fångad - på bild!
Vi har en bangårdshare i Neglinge också.
Mycket smart. Vet att när tåg närmar sig, ska man hoppa iväg och gömma sig under plattformen.
Kanske dax att lägga ut lite djurbilder om jag nu hittar dom och dom går att scanna. Jag vet att jag har bilder på allt möjligt som springer över spåren vid Älvsjö (det var innan Älvsjömässan byggdes) till rovfåglar som käkar redan nästa döda djur på lokfronter. Kanske detta passar bättre i komPOSTVAGNEN eller i annat forum?
Fanns väll även om jag inte minns helt fel en kanin eller hare som höll hus runt Rantorget här i Göteborg. Tror dock att den blev påkörd efter ett tag.
Pontus skrev:Aha! Jag undrade just vad du fotade häromdagen. Min fru sa till mig "nu är det en nörd eller kl-ttr- som fotar där nere..."
God fortsättning!
HAHAHAHA! - underbart - god fortsättning själv!!! =)
Obligatorisk nördfakta - Ägare av: Nikon D80, Canon EOS400D, Sony DSC-W1, Sony DSC-T9, Panasonic DMC-FZ30, Panasonic DMC-TZ2
Ganska vanligt på depåområden vad jag vet - brukar skutta en eller två harar tidigt på morgonen när man kör ut tåg från Vällingbydepån, har ofta haft en framför tåget, hoppar åt sidan i sista minuten.