Utsättandet av M32

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Stefan_Brännström
Inlägg: 1088
Blev medlem: onsdag 11 oktober 2006 9:54

Utsättandet av M32

Inlägg av Stefan_Brännström »

Är det någon som vet varför man sätter ut M32 enbart på 6:ans linje, men frångår principen och kör en "mixed bag of trams and numbers" under helger?

Är det bara nödvändigt med en "total handikappslinje" på vardagar?
Satsa på Spårvägarna
Användarens profilbild
Hjortron
Inlägg: 659
Blev medlem: tisdag 01 augusti 2006 17:16
Ort: Göteborg och Ånge

Inlägg av Hjortron »

Jag är väll inte rätt person för o svara på dehär men...
Dedär har väll förklarats här i många trådar? ;)

Italienskorna ska först sättas ut på L6 för att L6 ska va första linjen som ska va helt handikapanpassad.
Dom övriga linjerna får smaka lite på Italienskorna på Helgerna.

Så det är bara o vänta tills sommar´n ;) då får vi nog se Italienskorna på andra linjer på vardagar oxå :D
Stefan_Brännström
Inlägg: 1088
Blev medlem: onsdag 11 oktober 2006 9:54

.

Inlägg av Stefan_Brännström »

Hoppas det. Jag såg en på L11 på självaste julafton, men är oftast i stan på vardagar och har således tröttnat på att det alltid är skyltat med orange 6 när man får syn på en italienska.

Är förresten L10 att betrakta som nästan en komplementslinje, eftersom det bara går pedaler på den?

En Sirio på L10 hade varit läckert att se i Chalmerssvängen eller liknande.

Däremot ser man inte Sirio på L6 kvällstid. När tas dom ur trafik? Klockan 17:00 ungefär?
Satsa på Spårvägarna
Koffan
Inlägg: 8
Blev medlem: onsdag 29 december 2004 0:24
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Koffan »

Ovan nämnda skäl stämmer rätt bra, handikappanpassat och dom dyker upp på lite olika linjer på helgerna. Omloppen som M32 går på vardagar går in runt 19-22 tiden. Efter nyår ryktas det att M32 kommer att vara fairgame för samtliga omlopp nu när alla förare äntligen är utbildade.
-// Kristoffer //-
Kloker
Inlägg: 199
Blev medlem: söndag 01 januari 2006 15:02

Inlägg av Kloker »

M32 i nattrafiken :arrow: sabbade vagnar.

:cry:
Patrik S
Inlägg: 161
Blev medlem: söndag 26 februari 2006 12:33
Ort: Göteborg

Inlägg av Patrik S »

Då vagnarna i nattrafik ofta blir sabbade känns det som det kanske hade funnits eknomiska skäl att ha särskilda "nattvagnar" som går dessa tider, de kan naturligtvis nyttjas dagtid också (om de städas ordentligt).
Stefan_Brännström
Inlägg: 1088
Blev medlem: onsdag 11 oktober 2006 9:54

.

Inlägg av Stefan_Brännström »

Hade det motsvarat kostnader för reparation att låta vakter åka runt i spårvägsnätet på nätterna, i sådana omlopp att det var vakter på vagnarna i spårvägsnätets yttre delar?

Förslagsvis kunde en vakt som kom med L11 in mot stan, byta till L1 ut mot Tynnered vid Järntorget, och sedan åka tillbaka med L1 fram till Marklandsgatan, för att haka på L3 mot Kålltorp. Väl framme i Kålltorp kunde han kanske fortsätta med L5 mot Länsmansgården?
Satsa på Spårvägarna
Skriv svar